Jag läser den nu..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cutekid
    Användare
    • January 2003
    • 3368

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Micke

    citat:men är ni suga på att ha med den i ciklidbladet så går det fint.
    Som du kan läsa i ledaren efterlyser jag artiklar om afrikanska ciklider vilket det är ont om för tillfället. ALLA medlemsartiklar är välkomna!

    citat: Det är ingen artikel som är upplagd på ngns hemsida ännu,
    Det är alltid trevligare med tidigare opublicerat material.
    Då ska du få en artikel snart då Micke, så snart översättningen och fotona är tagna. Det blir aldrig tidigare publicerat material.

    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • August 2003
      • 584

      #17
      Jaha då har man sett galenskap i sin kroppsliga form då........................ja, jag talar om min föreningskollega Ota Vojacek, Ota Ota Ota.....inte trodde jag att du bodde i en akvariebutik.....:-)......tror nog att vi får ta och lägga ett möte hemma hos dig nån gång snart, ser mycket intressant ut får jag säga...säg mig en sak bara, var finns din familj, har dom ett eget kar att bo i?
      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • January 2003
        • 3368

        #18
        Tyvärr så vet jag, att Ota inte surfar så mkt. Så förvänta dig inget svar med en gång.

        Mvh
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • anli
          Användare
          • March 2003
          • 3740

          #19
          Ah... Glider in i biblioteket, ner i fotöljen med ett glas vin och ciklidbladet! Råmys!
          Mycket bra nummer.. synd att jag har så svårt å läsa norskan (eller vad det är). Men man får kämpa på!
          Anders L

          Kommentar

          • olaJ
            Användare
            • August 2003
            • 584

            #20
            Det förstår man, har har uppenbarligen fullt upp med annat :-)
            "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

            Kommentar

            • Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

              #21
              citatå ska du få en artikel snart då Micke, så snart översättningen och fotona är tagna. Det blir aldrig tidigare publicerat material.
              Det låter bra det.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

              Kommentar

              • malawi_voodoo
                Användare
                • July 2002
                • 790

                #22
                Hoppas jag kan få lite tid ledigt i sommmar så kommer det en artikel från lilla mig i höst
                /Glenn Wouda

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

                Kommentar

                • Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

                  #23
                  citat:Hoppas jag kan få lite tid ledigt i sommmar så kommer det en artikel från lilla mig i höst
                  Det finns alltid tid över för att skriva artiklar till CB .
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

                    #24
                    Micke: När träder bildfunktionen i kraft på köp & sälj?
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9579

                      #25
                      citat:Micke: När träder bildfunktionen i kraft på köp & sälj?
                      Vet inte exakt, men förhoppningsvis ganska snart. Efter styrelsemötet nästa helg bör du kunna få ett mer exakt svar.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

                        #26
                        Detta nummer av ciklidbladet var mycket bra. Intressantaste artiklarna: Malawisjön-reportagfet och hemma hos Ota. Det var väldigt kul att läsa intervjun med Gabbi och de andra artiklarna höll hög klass.

                        Jag hoppas att jag får lite tid över till att skrva en artikel, foton saknar jag inte här hemma och fler blir det väl och så fort jag kommer på något att skriva om så blir det en artikel. Troligtvis om afrikanska ciklider eftersom det är de enda jag har här hemma =)
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

                          #27
                          citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden

                          Jag hoppas att jag får lite tid över till att skrva en artikel
                          Det hoppas jag också .

                          Kom gärna med synpunkter på senaste CB nu när ni hunnit läsa det.
                          Vad var bra och vad var mindre bra?
                          Vad saknade ni i tidningen?
                          Vad vill ni ser mer av?
                          Ja, alla synpunketer (gärna konstruktiva) mottages tacksamt!
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • FI
                            Användare
                            • August 2002
                            • 3743

                            #28
                            Jag läste CB hos brorsan alldeles nyligen, jag skummade dock bara igenom artiklarna så jag vet inte om jag är rätt person att komma med synpunkter.
                            Men här är några småsaker som jag har att anmärka på:
                            Fototävlingen var kanon(svinkul för övrigt att mina bilder placerade sig så bra )... men varför var bilderna så små?
                            När man nu får in sjukligt många fina bilder som garanterat 90% av läsarna är jätteintresserade av så tycker jag att man borde ha blåst upp dem till åtminstone ett halvt A4. Många bilder på "Övriga världen" såg ut att vara fantastiskt bra(drakfisken t.ex.) och det känns jättejobbigt att inte få möjlighet att se på dessa bilder som de var menade att ses. Bilderna kom inte till sin rätt i det format de blev publicerade i nu. Men ni kanske publicerar många av bilderna på nätet så småningom så då är nästan allt förlåtet.

                            Artikelmässigt så var det kul att se en artikel om Festaen som är en så ovanlig fisk. Sedan så är det ju alltid trevligt med "Hemma-hos"-reportage, Gabbis artikel som var lite mer personlig var en riktig höjdare, Otas artikel var också jättebra och det var minst sagt... intressant... att "hälsa på" hos en sådan hängiven akvarist. "Vad är en fisk"-artikeln var suverän och jag hoppas att t.ex. Ola Svensson kan nysta ännu mer på djupet i något kommande CB, det där är artiklar helt i min smak.
                            I övrigt så tycker jag att numret i sin helhet höll hög klass som vanligt, jag har dock som sagt bara skummat igenom de flesta artiklarna men av det jag kunde se så såg det helt klart ut som att CB har hamnat i trygga händer hos Micke.

                            Nu är inte jag medlem i NCS längre så jag kanske inte borde komma med så mycket synpunkter... Men om jag skulle bli medlem igen så skulle jag vilja se mer av...
                            Gamla godingar. Lite äldre artiklar på arter som fortfarande är populära, små retro-artiklar helt enkelt, det är alltid skoj att blicka tillbaka i tiden och se vad som har förändrats. Sedan så är det ju aldrig fel med många och stora bilder, förhoppningsvis så kommer bilderna som har skickats in till tävlingen till användning i framtiden, även en "tråkig" artikel kan bli intressant med ett par feta bilder.

                            Mvh Fredrik Isaksson
                            Fredrik Isaksson
                            Bildarkivet

                            Kommentar

                            • Cutekid
                              Användare
                              • January 2003
                              • 3368

                              #29
                              citat:Ursprungligen skickat av Micke

                              citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden

                              Jag hoppas att jag får lite tid över till att skrva en artikel
                              Det hoppas jag också .

                              Kom gärna med synpunkter på senaste CB nu när ni hunnit läsa det.
                              Vad var bra och vad var mindre bra?
                              Vad saknade ni i tidningen?
                              Vad vill ni ser mer av?
                              Ja, alla synpunketer (gärna konstruktiva) mottages tacksamt!
                              Det enda jag stör mig på i tidningen är att man ibland inte följer några direkta mallar och linjer när det gäller foton. Vissa foton ligger helt fel och känns ibland bara helt utkastade i tidningen. Även vissa foton som man vet håller högre kvalitet annars, är ibland nästan förstörda. Vem är det igentligen som utformar bladet, ngn på tryckeriet? Annars tycker jag bladet innehåller mkt bra artiklar. Själv skulle jag "bara" se artiklar om malawis och tanganyikas eftersom de intresserar mig mest, men det är ju så klart inte möjligt.

                              Ta inte denna kritik fel nu utan det är bara det jag tycker. Vissa tycker säkert tvärt om.

                              Mvh
                              Carl

                              Besök petrochromis.com´s forum:

                              http://petrochromis.com/phpbb3/

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

                                #30
                                citat:Fototävlingen var kanon..... men varför var bilderna så små?
                                På grund av begränsat utrymme. Massor av foton kommer säkert att återkomma senare i olika artiklar och då i betydligt större format.

                                citat:Vissa foton ligger helt fel och känns ibland bara helt utkastade i tidningen. Även vissa foton som man vet håller högre kvalitet annars, är ibland nästan förstörda.
                                Rätt meninsglös kritik om du inte preciserar vilka foton det handlar om.
                                Rent allmänt kan dock sägas att vi i regel försöker dra upp foton som håller hög teknisk kvalité och ha de sämre i mindre format.
                                Sedan prioriteras också de foton som är inskickade ihop med artikeln om inte kvalitén på dessa är alltför dåliga.
                                Ibland får vi in artiklar helt utan foton eller med foton som är näst intill oanvändbara och då kan det kanske verka som om vi slängt in ett foto för att det inte skall bli inte artikeln skall bli alltför "torr".
                                Ciklidhälsningar
                                Kjell

                                Kommentar

                                Arbetssätt...