orm: U R 1 sick puppy
Film: Trisse tar en kilfäcksrasbora (the end)
Kollaps
X
-
Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen. <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
http://www.stockholmsciklidklubb.com http://akvarium.ramsberg.net <font color="red">Nya bilder!</font id="red"> -
jinnarparen: aznfish som har de där fiskarna/sidan frekventerar pfish och cichlidmadness.com bland andra forum ... han har en imponerande samling ciklider.fish r friendKommentar
-
Han kommer så småningom att hamna i ett 150 cm solo (petfish), eller i ett 2 meters med lämplig hona och kanske ett annat CA-par. Måste bara renovera i källaren först....
FI: jodå, ska han ha en hona så har jag inte tänkt vänta så länge. Men de honor jag har hört talas om verkade vara i större size än Trisse.. eller hur Jinnarparen!
Intressant är dock vilken slut färg han kommer att få, den gröna eller gula varianten? I början var Trisse väldigt grön, men nu verkar han gå mot det gula hållet.
Anders LKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av jinnarparen
..och så här ser Trisse ut vid 30cm.
Denna fisk kommer från Jeff Raps.
Hela fisksidan där jag hittade den
lite dassig färg, fast imponerande fisk!Anders LKommentar
-
Bilderna var ju inte de bästa.
Funderar på om de någon gång gör rent rutorna "over there", det är många bilder med vattenstänk på...och det ser så jävla trist ut.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Överhuvudtaget tycker jag att de verkar ha en helt annan filosofi när det gäller inredning osv i USA. Brukar roa mig med att kolla in bilderna på predatoryfish bla. Det ser ofta rätt sunkigt ut. Skitiga rutor. Ogenomtänkt inredning, ofta för grovt, gärna blått eller rött grus alternativt inget bottenmaterial alls. Kollar man svenska bilder tex härifrån som användarna lägger upp så ser nästan alltid karen jättefina ut, anlis med varierande storlek på bottenmaterialet och Fredriks (FI) jaguartank är ju kanonsnygga tex. Finns säkert väldigt snygga akvarium där borta också men rent generellt verkar det som att de har ett annat tänk, eller helt enkelt struntar i sådana detaljer.
/Jonas540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Ok, jag måste fortsätta sagan om trimacen "Trisse"! I dag fick han hoppa ned i ett 720 liters kar. Med en bunt stora malar och en Midas.
Det började så här:
och slutade med en vinnare som skoningslöst jagar den besegrade tyvärr:
Trisse är nu ca 20 cm, Midasen var nyligen mätt till 18 cm.
Så här ser mitt sunkiga beg. garagekar med medföljande sjösten ut:
Men jag å frugan sitter där ändå och tar våra dry martinis! Tom ett ouppvärmt garage blir mysigt med sådan underhållning!Anders LKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell
stackars min midas :-(
ps en bild som jag tog innan han fick stryk... inte så mycket blåmärken där och kaxig kände han sig:
dsAnders LKommentar
-
1-0 till Trisse...
Men jag skulle inte lita en sekund på citrinellumen om jag var du, om jag får ge dig ett amatörmässigt förslag så är det att du petar ner någon ytterligare ciklid i karet för att sprida aggressionerna en aning, bara så att inte Trisse är den första som åker om citrinellumen får hjärnsläpp. Jag ser att du har skivtetror i karet och de kan i vissa fall vara det störande moment som behövs för att dämpa aggressionen mellan två ciklider... men jag ifrågasätter mig ändå deras värde som targetfish då jag tycker att de i vissa fall bara står som fån och tittar på medan cikliderna slår varandra sönder och samman.
Grymt snyggt foto på citrinellumen för övrigt! Ett perfekt artfoto, skicka in det till Kjell eller Christian så att de kan lägga upp det på artbeskrivningen för citrinellumen.
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Fredrik: har du skaffat Red Tail? Ser ut som en lite Red Tail på din sida?Kommentar
-
>Grymt snyggt foto på citrinellumen för övrigt! Ett perfekt artfoto, skicka in det till Kjell eller Christian så att de kan lägga upp det på artbeskrivningen för citrinellumen.
Visst är det ett ruggigt snyggt foto men det skulle säkert lura många hur en fullvuxen citrinellum brukar se ut så det är väl bara en halvbra ide?
Citrinellum är väl i dem allra flesta fallen gul visst finns det färgvarianter men...
Mvh
DanneKommentar
-
Hehe... jag är inte orolig för Trisse utan Midasen! Han har fått gömma sig under/bland malarna i två dagar nu... medans Trisse letar. Att en citrinellum kan se så spak å rädd ut! Men lite lugnare i dag dock, ingen hetsjakt. Har försökt möblera om och dela av.
Skivtertrorna funkade när Trimacen var som mest förbannad.. han glömde bort Midasen korta stunder, så han kunde gömma sig.
Tanken på en ytterligare ciklid slog mig... men måsta ha tag i nåt lämpligt i den storleksklassen i så fall.... men jag avvaktar ett tag till.
De långsträckta malarna antastar Trisse då och då (tafsar med antennerna) och han ser mest förvånad och besvärad ut
I karet just altså:
Trimac 19-20 cm
Midas 18 cm
32 cm plectomus
28 cm Chrysichthys brachynema mal
5 st 17-18 cm Hoplosternum thoracatum
4 st skivtetror
Anders LKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av mrgreed
Visst är det ett ruggigt snyggt foto men det skulle säkert lura många hur en fullvuxen citrinellum brukar se ut så det är väl bara en halvbra ide?
BildarkivetKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Mattias Nilsson
Fredrik: har du skaffat Red Tail? Ser ut som en lite Red Tail på din sida?
BildarkivetKommentar
Kommentar