Passiva diskusar!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    Passiva diskusar!!

    Hejsan!
    Igår när jag fick se Jonas (Speed på zoopet) diskusar, så såg jag att hans discusar simmade glatt omkring. Jämfört med mina som nästa inte simmar alls! Alltså de är lite utspridda i karet och flyttar inte på sig, jagar bort varandra så fort någon råkar komma nära.
    Men sen när det är matdags...
    Då simmar dom fort upp och äter med mycket god aptit. De andas normalt, ph:t är på 6.5 genom torvfiltrering, temperatur 30grader, svag belysning endast rötter i karet. Karet är på 375 liter och har en btn-bakrund, kan det vara det att de har för lite utrymme att simma på? Det är 7 st diskusar mellan 7-11cm.
    Mvh Alex
  • Leopoldi
    Användare
    • February 2004
    • 1082

    #2
    Köp ytterligare 4-5 st så blir det mer fart.

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      #3
      Säkert? Så bra! För jag ska köpa 4-5 st till diskusar, när jag har köpt 720 l karet
      Mvh Alex

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • February 2003
        • 1686

        #4
        aldrig haft discus men det där kan jag inte tro på, finns många som har 6 7 dscusar eller färre som är aktiva, kan ju knappast tro på att det behövs 10 discusar för att dom ska va aktiva nej det är skert nått annat fel.

        Men lita inte på mig blint aldrig haft en discus men känns ologiskt, discus folk rätta mig gärna ommjag har fel.
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • tona
          Användare
          • March 2003
          • 24

          #5
          Hejsan!!!
          Diskusar trivs att gå i grupp,så ett inköp av några till piggar nog upp läget.Jag själv drar upp mina diskusar till vuxen storlek i ett 105 liters kar.Jag har då ca 8 st i varje kar.Visserligen byter jag då vatten i karet 2 gånger om dagen med automatik .Att de skulle ha för lite utrymme att simma på tvivlar jag starkt på!!!!
          Besök gärna min sida om diskus:


          Mvh Tony Johansson

          Kommentar

          • tona
            Användare
            • March 2003
            • 24

            #6
            Hejsan!!!
            Diskusar trivs att gå i grupp,så ett inköp av några till piggar nog upp läget.Jag själv drar upp mina diskusar till vuxen storlek i ett 105 liters kar.Jag har då ca 8 st i varje kar.Visserligen byter jag då vatten i karet 2 gånger om dagen med automatik .Att de skulle ha för lite utrymme att simma på tvivlar jag starkt på!!!!
            Besök gärna min sida om diskus:


            Mvh Tony Johansson

            Kommentar

            Arbetssätt...