Var in på akvarielagunen nu här ikväll (snöstorm ute känns det som) och spanade in lite vad de har för fiskar där.
Ganska så intressanta, men ena riktigt dyra rackare! gah.
Hittade iaf en rätt stor (15cm ungefär) Kadango-hane som gick ensam i ett kar. Den ville de ha 300:- för. Är det dyrt för en sån fisk i den storleken? De hade 2 vildfångade också, men de gick på 400+ =/
Har nämligen (tror jag) 4 st honor och det hade varit trevligt med en hane också
Sen hade de lite andra fiskar, förrutom de som jag kikat på tidigare (c.moori bl.a) och det var:
Nimbochromis fuscotaeniatus (295kr/st)
Tyrannochromis sp. Orange spot (345kr/st)
Protomelas ornatus (4st 750kr)
Cynotilapia afra "Cobwe" (495kr/par)
Cynotilapia afra "white top" (390kr/par)
Cynotilapia afra "grayali" (475kr/par)
Är någon av dessa fiskar nåt som ni skulle satsa på?
Själv försöker jag hitta åt dem på zoopet.com, men ingen har skrivit kommentar om dem (förrutom cobwe) eller så finns de inte där =/
Tusan att fiskar ska kosta så mkt, eller är det bara denna affär som kostar svinigt mkt?
Ska gå in på en annan affär också och kika vad de har för fiskar där, men utbudet var inte i närheten lika stort.
Tack på förhand
Mvh Fredrik
Ganska så intressanta, men ena riktigt dyra rackare! gah.
Hittade iaf en rätt stor (15cm ungefär) Kadango-hane som gick ensam i ett kar. Den ville de ha 300:- för. Är det dyrt för en sån fisk i den storleken? De hade 2 vildfångade också, men de gick på 400+ =/
Har nämligen (tror jag) 4 st honor och det hade varit trevligt med en hane också
Sen hade de lite andra fiskar, förrutom de som jag kikat på tidigare (c.moori bl.a) och det var:
Nimbochromis fuscotaeniatus (295kr/st)
Tyrannochromis sp. Orange spot (345kr/st)
Protomelas ornatus (4st 750kr)
Cynotilapia afra "white top" (390kr/par)
Cynotilapia afra "grayali" (475kr/par)
Är någon av dessa fiskar nåt som ni skulle satsa på?
Själv försöker jag hitta åt dem på zoopet.com, men ingen har skrivit kommentar om dem (förrutom cobwe) eller så finns de inte där =/
Tusan att fiskar ska kosta så mkt, eller är det bara denna affär som kostar svinigt mkt?
Ska gå in på en annan affär också och kika vad de har för fiskar där, men utbudet var inte i närheten lika stort.
Tack på förhand
Mvh Fredrik
Kommentar