GÖR REKLAM FÖR CIKLIDSTÄMMA 2004

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    GÖR REKLAM FÖR CIKLIDSTÄMMA 2004

    Hej

    Ibland undrar folk hur man kan göra reklam för ciklidsällskapet. Ett utmärkt sätt är att trycka ut reklambladet på http://www.ciklid.se/ciklidstamma.pdf och gå med det till sin lokala akvarieaffär, klistra upp det på anslagstavla i skolan eller på jobbet, dela ut det som flygblad till alla som inte har "ingen reklam tack" skrivet på dörren osv!

    Vi här i Stockholm vill ju gärna att så många som möjligt ska få ta del av det fantastiska program vi har satt ihop.

    Missa inte att gå in på vår hemsida dessutom. Där sker det fler uppdateringar www.stockholmsciklidklubb.com
    Med vänliga hälsningar

    Ola
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #2
    Det föredrag jag ser fram emot mest i år är det om madagaskar-ciklider. Det är med all säkerhet första gången som vi gar ett föredrag i Norden om Madagaskarciklider och odling av dom.
    Jag har dock lyssnat på ett föredrag om madgaskarciklider tidigare och det var på ett ciklidmöte i Paris - men det var på franska så jag förstod inte ett jota - dessutom innehöll föredraget väldigt få foton vilket inte gjorde det hela bättre.
    Vilket föredrag ser ni andra mest fram emot?
    CIklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

      #3
      eller gör såhär ballt som jag i min signatur

      jag ser framemot madagaskar mest, speciellt eftersom jag blivit smått tokigt sugen på P. Polleni
      fish r friend

      Kommentar

      • GoSatta
        Användare
        • February 2003
        • 1686

        #4
        ja den hakar jag också på
        /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
        http://www.gosatta.org

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #5
          citatet föredrag jag ser fram emot mest i år är det om madagaskar-ciklider.
          Efter att ha läst Ken McKaye's artikel till CB ser jag fram emot hans två fördrag på stämman.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Självklart ställer man in sig i ledet...

            Kommentar

            • fredrikr
              Användare
              • October 2002
              • 985

              #7
              Schysst ironi Tricella, med länktexten "Kan du verkligen missa detta" i nära nog oläsbara kombinationen rosa på ljusgrå bakgrund...

              Men ett bra initativ ändå, förstås!
              Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
              http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Meningen är att folk skall se min smiley och därför läsa...

                Det är inte alltid det uppseendeväckande som är bäst reklam.

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

                  #9
                  För min del är det nog dött lopp mellan odling av madagaskarciklider, Malawisjön ur ett evolutionärt men ännu mer beteeende- och bevarandebiologiskt perspektiv och cikliderna i Nikaraguas kratersjöar med sin snabba artbildning. Jag blir matt bara jag tänker på det. Att Sven Kullanders sammanfattning av sitt 20-åriga arbete med sydamerikanska ciklider "får spö" visar snarast på hur mycket jag ser fram mot föredragen ovan. Carls bilder har jag fått en personlig visning av vilket ju gör att det inte bli lika "spännande". Men oj vad kul det ska bli att få se dem uppblåsta på fullskärm! Kolla in ventralishanen som smaskar på allt vad färger heter för att övertyga den andra ventralishanen uppe i vänstra hörnet att det är lika bra att dra: http://www.stockholmsciklidklubb.com...tralis13mzwema Sedan har vi ju visning av samlingarna och det är ju fortfarande kul trots att jag sett dem ett flertal gånger. Fast handen på hjärtat allihop, är det inte middagen vi alla ser fram mot mest? []
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #10
                    citat:är det inte middagen vi alla ser fram mot mest
                    Eller för min del årsmötet tidigt på söndagsmorgonen - så att man äntligen blir friiiiiiiiiii.
                    Sedan kommer jag att ansluta mig till gnällspikarnas klubb
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell

                    Kommentar

                    • odilou
                      Användare
                      • April 2002
                      • 308

                      #11
                      På tal om middagen, vari består den och var äger den rum? Bjuds det underhållning? Polsk träskodans?
                      Ska man meddela avvikande kostvanor i förväg?

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

                        #12
                        citatå tal om middagen, vari består den och var äger den rum?
                        Carl har hand om resturangkontakten, men han misslyckades av okännd orsak lägga in sitt meddelande på forumet:

                        "Vi kommer käka middag på Restaurang Ellora på Hornsgatan skitnära vandrarhemmet. Menyn inte helt klar men två alternativ varav ett vegetariskt kommer finnas, en mumsig Indisk öl kommer också ingå och säkert nån liten efterrät"

                        Orsaken till att det inte uttrycks ordentligt i CB är att den ursprungliga festlokalen var dubbelbokad och att det var vi som blev "utslängda" trots att vi haft en rejäl framförhållning ("-De andra har skrivit kontrakt, jag är ledsen"). Mycket svordommar har haglat. Jag kan lova att Restaurang Ellora är prisvärd hursomhelst.

                        citat:Bjuds det underhållning? Polsk träskodans?
                        Vi har tillstånd att föra liv så självklart kommer det att ske aktiviteter under middagen.
                        citatka man meddela avvikande kostvanor i förväg?
                        Det är en fördel.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

                          #13
                          citat:Bjuds det underhållning? Polsk träskodans?
                          Vem vet, med tanke på att det är 10 år sedan sist så kanske vi kan få se den avgående ordföranden bjuda på sin beryktade magdans igen[:0].


                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Mikael W
                            NCS Medlem
                            • August 2002
                            • 8616

                            #14
                            Hej
                            På Akvariets Dag borta i Larvik (i Norge) för några år sedan berättade Patrick de Rham om Madagaskarciklider. Visst var det intressant.

                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

                            Kommentar

                            Arbetssätt...