Jag har byggt ett kammar filter i mitt 720-liters akvarium med två pwerhead som pumpar 3000liter/timmen tillsammans är det tillräckligt för att hålla vattnet rent. Dessutom byter jag en tredjedel av vattnet varje vecka.
filterkapacitet
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Det är exakt vad jag har i mitt 720 och det fungerar utmärkt för mig.
mvh, -
-
Det kommer säkert att funka bra med dina 3000 l/h som jag antar att du har mbunas i.
(I mitt 720 kar med tropheus så har jag c:a 10*akvarievolymen. 7700 l/h för att vara exakt, räknat på maxkapacitet på pumphuvudena utan motstånd.)//Stefan LindstedtKommentar
-
citat:Jag har byggt ett kammar filter i mitt 720-liters akvarium med två pwerhead som pumpar 3000liter/timmen tillsammans är det tillräckligt för att hålla vattnet rent. Dessutom byter jag en tredjedel av vattnet varje vecka.
Utan att känna till dessa faktorer är det omöjligt att ge ett svar.
Ciklidhälsningar
KJellKommentar
-
Som vanligt har Kjell rätt. (Jag antog att det var Malawi baserat på hans tidigare inlägg.)//Stefan LindstedtKommentar
-
jag har ett kammarfilter med en tio centimeter tjock filtermatta. I akvariet har jag 30 stycken mbunas som jag matar en gång om dagen med hemmagjord räkmix.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
citat:jag har ett kammarfilter med en tio centimeter tjock filtermatta
Är det PPI 10 på filtermattan?
Ciklidhälsningar
KJellKommentar
-
filtret har måtten 10*20*60 och är 10 ppicitat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman
citat:jag har ett kammarfilter med en tio centimeter tjock filtermatta
Är det PPI 10 på filtermattan?
Ciklidhälsningar
KJellTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Kommentar