pleco

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patrik66
    Användare
    • February 2004
    • 12

    pleco

    hej! jag är en nybörjare på akvarium och dess invånare,bytte till mej ett 200l kar av brodern,började fundera på vad jag skulle ha i,fastnade för malawi,såg i butikerna att dom hade malar av olika sorter,så jag köpte några stycken.Nu till min fråga.gör dom någon nytta? jag har kollat och dom äter räkmixen och övriga foder som jag lägger i har även köpt specielt foder till dom nutrafin max,men jag tycker att dom skitar ner mer en dom gör nytta,lägger av 10-15cm långa strängar som slingrar sej runt lavastenar och botten ser ganska äckligt ut får städa varje dag för dom,plus att dom jagar mina övr invånare,behövs dom? (ps har nu 2st 200l med 3st plecos i varje kar) tacksam för svar.
  • Leopoldi
    Användare
    • February 2004
    • 1082

    #2
    Nä dom gör lika lite nytta som malawi. Men dom kanske är fina?

    Kommentar

    • patrik66
      Användare
      • February 2004
      • 12

      #3
      ok.. tack så mycket

      Kommentar

      • anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

        #4
        Vad är det för malar du pratar om?
        Det finns ju en hel del olika.... pansarmalar, L-malar m.m.

        ps oops nu såg jag rubriken... är det altså Hypostomus plecostomus du menar, eller nån annan L-mal?
        Anders L

        Kommentar

        • patrik66
          Användare
          • February 2004
          • 12

          #5
          ja det stämmer.har även [u]enancistrus dolichoterus tror jag,jag kollade back to nature akvarieguide sid 102,och den liknar väldigt mycke den,men det kan ju vara något annat,som sagt jag är total novis om detta. men om jag ska slänga ut plecosana,så behåller jag den.

          Kommentar

          • fredrikr
            Användare
            • October 2002
            • 985

            #6