Nu har jag läst CB 1/2004

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #46
    citat:Jag och Christian diskuterade detta - han föredrog den nya mattare versionen, medan jag föredrar den blankare versionen.
    Inget illa menat Kjell...men jag gillar den nya bättre. Jag tycker foton lyfts fram mer. Bara en känsla...eller så luras jag av de oerhört vackra bilderna i detta CB.
    --------------------------------------------------------------------

    Jag kommer ihåg när jag först fick CB i min näve (2001) och den känsla av positiv överraskning, nästan "chock", pga dess kvalitet (mot vad jag förväntade mig först). Jag avundas de nya medlemmarna som kommer få denna känsla då de lär få en än värre "chock" nu...jag kan inte nog påpeka eller understryka hur bra CB är som tidskrift. Det är ett underbart verk för den akvarieintresserade och vilken kunskapskälla det varit genom åren!

    250kr/år för medlemsskap där man får 4nr av CB, tillgång till ciklid.se och även utanpå allt detta - rabatter hos akvariehandlare som "sponsrar" föreningen så måste jag säga att det känns som ett smärre rån...värdet på allt detta överstiger, enligt mig, den summan med bred marginal.

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #47
      citatnget illa menat Kjell...
      För mig spelar det ingen roll så det är absolut inte personligt, det handlar enbart om tycke och smak.
      Själv tycker jag att fotona framhävs bättre på ett glansigare papper (som i nr 3 och 4), medan Christian och du tycker tvärtom.
      Efterlyser synpunkter från flera - men det är viktigt att ni håller tidningarna bredvid varandra och jämför (annars tänker man nog inte ens på att det är olika glansighet). Det handlar självklart inte heller om att jämföra innehållet - enbart matt eller glansigt papper.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • May 2002
        • 736

        #48
        Varför varför varför valde jag att åka till fjällen just den här helgen??? Sticker om en kvart och hinner inte hem och vittja brevlåddan.

        Jag kan i alla fall trösta mig med att det kom 40 cm snö i förrgår, nån decimeter igår och att det vräker ner nu också.

        Kommentar

        • Christian Alfredsson
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 4132

          #49
          Du har inte helt rätt där Kjell. Första intrycket var att det matta pappret var bättre. Har lagt dem brevid varandra och tycker det glansiga ger en bättre känsla. Kunde inte låta bli och gå till han som sköter trycksaker på jobbet. Självklart föredrog han det matta (obestrukna på fackspråk) pappret.

          Skillnaden är dock så liten så jag tycker man ska välja det som blir billigast.
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

          Kommentar

          • davide
            Användare
            • December 2003
            • 335

            #50
            Grymt svårt att avgöra! Det är även lite lurigt då kvaliteten på själva bilden också spelar in. Men kanske det "obestrukta".
            MVH David
            www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

            Kommentar

            • waros
              Användare
              • February 2004
              • 172

              #51
              Mitt första ciklidblad ever (inte ens sett dem förrut). Ska bli väldigt intressant!

              Kommentar

              Arbetssätt...