Affär i Örebro

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pär J.
    Användare
    • April 2002
    • 219

    #16
    Bra Zoo är den butik som intresserar mig mest eftersom där kan man hitta ett varierat utbud av både det ena och det andra.
    Men om en butik anses vara bra för att den enbart har Malawiciklider (nästan) så är ju Aquarium Malawi erna våta dröm.

    Att diskutera om en butik är bra eller dålig är lönlöst, då folk tolkar butiker så olika. Vissa sågar gärna butiker som inte har just det de tycker är "bra" fisk vid just deras besök. Många butiker har ju sina bra/dåliga perioder vid exempelvis sommaren.

    Ang. höga priser på A. Malawi så tolkade jag det som att de är grossiter och inte vill konkurera direkt med sina återförsäljare trots att de säljer fisk till privatpersoner någon dag i veckan.
    Ev. kan din lokala zoobutik sälja fisk där ifrån till samma pris eller lägre beronde på vilka påslag de har.

    Förövrig är Örebro en bra akvariestad.

    /Pär

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

      #17
      citat:Att diskutera om en butik är bra eller dålig är lönlöst, då folk tolkar butiker så olika. Vissa sågar gärna butiker som inte har just det de tycker är "bra" fisk vid just deras besök. Många butiker har ju sina bra/dåliga perioder vid exempelvis sommaren.
      Jo så är det utan tvekan - en del "ser bara" malawi och finns inte det så är affären värdelös, en del "ser bara" sydamerikaner och finns inte det så är affären värdelös etc. etc..
      Jag bor ju i närheten av Göteborg och här brukar hela 6-7 olika affärer "tävla" om att vara bäst när det frågas efter bra göteborgsaffärer på nätet.
      Tur att smaken är olika och att inte alla affärer har samma utbud.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #18
        Henkedeh...självklart menade jag dig.

        citat:Förövrig är Örebro en bra akvariestad.
        Jag håller med dig och Örebro är bra på andra husdjur också.

        Kommentar

        • Henrik Dehlin
          NCS Medlem
          • September 2002
          • 1913

          #19
          Hehe ok
          Naj varje dag är jag kanske inte där men ofta blir det att man står å kollar in alla skönheter som finns där..
          Hör av dig ett tag innan du åker in så kanske jag kan åka in samtidigt så kan vi snacka massa malawisnack och shoppa ciklider ihop det vore kul

          Kjell & Pär
          Jag har aldrig sakt att en affär är dåliga bara för att dom inte har det jag gillar men att jag tycker att "bra" zoo inte är bra är av andra anledningar,
          Och akvariekällarn sa jag aldrig var dålig utan bara att den var bättre förr!

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            Henkedeh:

            citat:Hör av dig ett tag innan du åker in så kanske jag kan åka in samtidigt så kan vi snacka massa malawisnacka och shopppa ciklider ihop det vore kul
            Det vore riktigt trevligt att bli guidad i stan av en kunnig Malawi-fantast (men troligtvis hårt för plånboken)!
            Jag ska försöka minnas erbjudandet. Tack Henke.

            Kommentar

            • malawi_voodoo
              Användare
              • July 2002
              • 790

              #21
              HeNkEdeh: på odlad malawi håller akvariekällaren samma höga kvalite som aq malawi, då de köper från aq malawi eller från samma personer som normalt säljer te aq malawi.

              Pär J.: dröm din dröm att bra zoo har ett mer varierat utbud än källarn. idag fick de in en mycket sällsynt levande födare, enda affärn i sverige som har sånna...dessutom är bra zoo sviiindyra!!speciellt på tillbehör.

              Tricella och Henkedeh: ja kom inte örebro nån da å hälsa på på akva källarn å malawi =)
              /Glenn Wouda

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

                #22
                citat:dröm din dröm
                Varför kan man inte acceptera att vi alla har olika värderingar. Att man framhäver sin egen inställning är väl ganska naturligt, men det behöver ju inte innebära att man ser ner på andras åsikter.
                Ciklidhälsningar
                KJell

                Kommentar

                • malawi_voodoo
                  Användare
                  • July 2002
                  • 790

                  #23
                  Kjell, jag var objektiv.
                  /Glenn Wouda

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

                    #24
                    citat:Kjell, jag var objektiv.
                    Den som påstår att han är objektiv är den som är minst objektiv. Som jag nämnde tidigare så har minst 6-7 olika affärer pekats ut som den bästa här i GÖteborg och alla är väl objektiva utifrån SINA värderingar.
                    Jag har hållit på med akvariefisk 10 timmar om dagen i mer än 25 år och jag anser mig INTE vara kompetent att uttala mig för alla om vilken som är den bästa affären här i Göteborg - jag måste gratulera dig till att redan vid 19 års ålder ha nått den nivån att du redan vet vilken som ÅR bäst för alla.
                    Måste kännas fantastiskt att vara så duktig och jag ser verkligen fram emot när du kommer att förmedla din kunskap genom artiklar i Ciklidbladet framöver.
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell
                    PS: OK, jag är rätt så sarkastisk ovan jag vet. Det är bara det att jag tycker det är helt OK att vi alla har våra favoriter bland zooaffärena, men att vi för den skull inte skall göra oss till tolk för alla andra och se ner på deras åsikter.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...