Köp och Sälj - Fel saker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • November 2003
    • 1585

    Köp och Sälj - Fel saker

    E det bara undertecknad som finner att annonser liknande



    är totalt irrelevanta på ciklid.se

    När säljaren skriver "ej ormmat" så gör det ju inte saken bättre...hade föremålet för försäljningen iaf kunnat klassas som ciklidmat så kanske jag haft större förståelse.

    Men nu när jag ändå skriver...ingen som vill köpa lite vinterdäck...eller kanske en soffgrupp i skinn?
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 1913

    #2
    Mja den annons hör inte hemma här,tycker dock tetror malar och sånt får annonseras här men att lägga in annons om marsvin är fan lite svinigt

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • November 2003
      • 1585

      #3
      jo det är Mar-svinigt...
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      • Ralph
        Användare
        • May 2002
        • 736

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av Byttorp

        jo det är Mar-svinigt...


        Helt irrelevant var annonsen iof kanske inte då han ville byta mot akvarieprylar... Men samtidigt så kanske Byttorp vill byta sina vinterdäck mot ett ytterfilter också? Skulle en sån annons vara godkänd då?

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • November 2003
          • 1585

          #5
          Hehe..nu har jag dock inget jag skulle kunna tänka mig att byta med just nu. Men om vi vänder på frågan så skulle det väl vara okej med en annons under rubriken sökes... "akvarietillbehör...ev bytes mot marsvin" men inte tvärtom....Detta är ju iofs bara min högst personliga åsikt och inget som vi behöver ödsla tid på.

          Det jag ville med mitt första inlägg var snarast att man kanske skulle vara lite restriktiv/självransakande innan man förvandlar köp/sälj till "blocket". På samma sätt som vi inte disskuterar moppetrimmning och näverslöjd i forumet...

          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          Arbetssätt...