Höja PH

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

    Höja PH

    Jag måste erkänna att jag glömt en del om PH-höjning, minns att man använde natriumbikarbonat, nu är frågan, går det med bikarbonat istället? Eller det funkar bara om man blandar ut det med salt, hur funkar det? Tacksam om någon kan friska upp mina kunskaper här kvickt och lätt
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
  • Stelin
    Användare
    • December 2002
    • 1339

    #2
    //Stefan Lindstedt

    Kommentar

    • olaJ
      Användare
      • August 2003
      • 584

      #3
      En får tacke, det var väl det jag trodde, men bagaren som jag skulle köpa bikarbonatet av var tveksam till skillnaden på bikarbonat och natriumbikarbonat.

      "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

      Kommentar

      • Micke
        Användare
        • April 2002
        • 9579

        #4
        Om du förhandlar fram ett bra pris (vilket du brukar vara bra på) så är jag också intresserad.
        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

        Kommentar

        • olaJ
          Användare
          • August 2003
          • 584

          #5
          Hehe, det ska vi fixa Micke, vad skall du baka? :-), jag vet inte priset ännu men det var visst 2kg förpackningar vilket bör räcka till ca 6600 liter vatten om jag räknat rätt....så jag tar nog och beställer 4 kg så man har till första vattenbytet....och då blir det till dig också.
          "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

          Kommentar

          • Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

            #6
            Natriumbikarbonat är detsamma som bikarbonat.
            Se bara upp så det är bikarbonat och inte bakpulver - det är bikarbonat med pH-sänkande ämnen (och ibland också stärkelse) tillsatt.

            Kommentar

            Arbetssätt...