Mäsksats som utvecklar CO2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Uffeman
    Användare
    • February 2004
    • 234

    Mäsksats som utvecklar CO2

    Efter alla lovord om Co2 så tänkte jag ge mig på att bygga en Co2-anläggning med mäsksats enligt artikeln:


    - Är det någon här som provat detta samt med vilket resultat ?
  • tropfrog
    Användare
    • July 2003
    • 1834

    #2
    Massor av folk har provat med olikartade resultat. Sök på mäsk på zoopet så får du zoopets förmodligen största svarssida.
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • Uffeman
      Användare
      • February 2004
      • 234

      #3
      Jo jag har sett hur många trådar som helst om detta, fast bara om folk som försökt bygga och som har problem...

      ...jag undrar mer om någon har goda erfarenheter från ett sådant projekt och som är nöjd med resultatet...

      Kommentar

      • tropfrog
        Användare
        • July 2003
        • 1834

        #4
        Konstigt, jag har sett massor av folk som kör på detta- En gissning: Om man har en mäsksats som funkar så behöver man inte ställa frågor på forum. Om man har en sats som inte funkar så ställer man frågor och dom som svarar är dom som har en som funkar. Börja du att bygga så lovar jag att det finns folk som kan hjälpa dig om du får problem.
        MVH
        Magnus

        Kommentar

        • Uffeman
          Användare
          • February 2004
          • 234

          #5
          ..ahh...känns tryggt

          ..hmm...anledningen att jag frågade var för att bespara mig onödigt arbete... svaret som jag hade tänkt mig var antingen:
          A) JAVISST funkar det..kör på...
          eller
          B) NEJ det funkar sådär, bättre att du införskaffar en riktig Co2-anläggning...

          ...men det är ju alltid kul med hemmabyggen, man brukar ju lära sig någon läxa varje gång...

          Kommentar

          • tropfrog
            Användare
            • July 2003
            • 1834

            #6
            Mitt svar blir då: Javisst funkar det kör på.....Men det funkar bättre med riktig co2 anläggning. Om vill utveckla dig som växtakvarist så måste en riktig co2 anläggning bli en naturlig följd i framtiden.
            MVH
            Magnus

            Kommentar

            Arbetssätt...