Kanske har tappat bort mej i alla turer nu, men jag har funderat mer och kommit fram till att jag ska försöka att konstruera en modul som liknar en BTN modul, liknande som sitter i mitt andra 540 liters kar.
Den varianten fungerar och det skulle förvåna mej om det inte gjorde det igen.
Så här har jag tänkt.
Jag ska ta en svart plastskiva halvhård ca 2mm tjock (som man brukar täcka baksidan av karet med, finns hos Akvarieleasing)
Jag böjer till den under värme så att det blir en cylinderformad med öppen baksida och topp.
Jag ska testa hur mycekt skivan går att böja, men att den går att forma så mycket så att den blir kupig är jag säker på. Men frågan är om den går att böja så att den kan skapa en botten för modulen oxå? Annars så fäster jag ett näte eller limmar dit lösa bitar av skivan.
Sedan kan jag sätta på lite silicon på ytan och kasta på sand.
Innehållet i moudulen: se bild på zonnen
Den varianten fungerar och det skulle förvåna mej om det inte gjorde det igen.
Så här har jag tänkt.
Jag ska ta en svart plastskiva halvhård ca 2mm tjock (som man brukar täcka baksidan av karet med, finns hos Akvarieleasing)
Jag böjer till den under värme så att det blir en cylinderformad med öppen baksida och topp.
Jag ska testa hur mycekt skivan går att böja, men att den går att forma så mycket så att den blir kupig är jag säker på. Men frågan är om den går att böja så att den kan skapa en botten för modulen oxå? Annars så fäster jag ett näte eller limmar dit lösa bitar av skivan.
Sedan kan jag sätta på lite silicon på ytan och kasta på sand.
Innehållet i moudulen: se bild på zonnen
Kommentar