Hållfasthet 3x222 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    Hållfasthet 3x222 liter

    Jag har en ställning i aluminium (en sån där vanlig) som är byggd för 2st 222kar (110cm långa). Jag har planer på att bygga ut denna till tre plan, men har ingen aning om det kommer hålla. I och för sig så håller den säkert för 3 om den håller för 2, men jag har inte ens testat med 2 kar än och karen vilar ju som sagt bara på långsidorna på en sån här flerplansställning eftersom karet ju måste stå innanför de lodräta aluramsbenen.

    Den har bara 4 ben och de knutar jag har nu är i metal (med plast över). Är det nån som med all säkerhet vet att det funkar med 3x222 på en sådan ställning?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #2
    Jag brukar inte vara den som skriver igen för att hamna överst i forumet, men jag funderar på att beställa delar till ett tredje plan och det vore trevligt ifall någon med erfarenhet skulle kunna uttala sig. Vad tror ni andra?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • Tony
      Användare
      • April 2002
      • 4594

      #3
      Själv har jag inga sådana ställningar, men om du tar en titt i samtliga akvariebutiker ser du att de har minst 222 liter i 3 plan. Det borde med andra ord inte vara några problem. Trop har väl några 222-litare i raden längst till vänster när du går in?


      Tony Englund

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        En kille du kan fråga är antingen Kenneth på Hjortgatans eller Fredrik H. här på ciklid.se som har en del konstruktioner på hyllplan om jag inte är helt fel ute...

        Jag har däremot privat byggt ställning i hyllplan av trä.

        Kommentar

        • Fredrik H.
          Användare
          • April 2002
          • 1884

          #5
          Njaä, jag har bara byggt smått krafs och använt gamla vaskunderred och sånt.

          mvh,
          Fredrik H.
          Gratis konto på: www.cichlidtube.com
          www.cichlidgallery.org
          www.tropheini.com

          Kommentar

          Arbetssätt...