Vad för fiskat till 375 akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bamse

    Vad för fiskat till 375 akvarium

    Hej jag har precis köpt ett nytt akvarium som jag ska fylla och skaffa fisk till. Akvariet är på 375 liter 150*50*50. jag har ett väldigt trångt och illa inrett gammalt 120 liters kar där det bor ett röd ciklid par och 4 elfenbens ciklider. Jag vet att det är en konstig blaning men det viste jag inte när jag skaffade fiskarna. ut över detta bor det 2 prakt botior och en drakmal vanlig pleco tror jag attden heter. Jag vill ha råd vad jag ska göra är detta tilräckligt med fisk för mitt nya akvarium eller skall jag köpa mer fisk och i sådana fall vad för fisk. Just nu är det jätte trångt i mitt kar och det var givetvis därför som jag har skaffat större.

    PS. bör jag göra mig av med mina röda ciklider?

    Björn
  • mrgreed
    Användare
    • July 2002
    • 494

    #2
    Det låter väl rimligt vad du skulle kunna göra är ju att plocka bort 2 elfenbens ciklder när/om du får ett stabilt par.
    Jag tycker inte du ska tillsätta mer fisk i dagsläget.
    Som du säjer kommer ju Röd ciklid från afrika och elfenbenciklid från centralamerika.
    Jag har inte 100 koll på vilka repektive vattenvärden fiskarna vill ha men annars funkar väl dem fiskarna tillsammans.Båda arterna brukar ju kunna bita ifrån sig hyfsat.

    Mvh
    Danne

    Kommentar

    Arbetssätt...