If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Köpte ett akvarium idag som det är två st BTN-Rocky i. De är inte limmade på nåt sett och en inte alltför snygg skarv. Någon som har förslag hur man gör en snygg skarv?
Se bilder på min Zoon, 750-projekt.
Tjena !! Schyyst burk !
Så har skulle jag göra !!
limma de två modulerna som du vill ha dem,se till att det finns en
lite springa mellan dem i mitten. fyll den med svart silicone och
'kasta' sedan på rikligt med ex. fin bälster sand(eller liknande)
detta ger en nästan osynlig skarv som med tiden(alger mm) kommer att
försvinna helt. Har iallafall fungerat för mig.
MVH /Gunnar
Tycker att Gurra visar på ett mkt bra sätt hur man fixar till det utan att förstöra det hela. Ev skulle du kunna spacka med ngt liknande material och lägga nät emellan och sedan spckla över. Sedan sand på så blir det en naturlig skarv när det får växa över.
Hade samma problem med att prifilen EJ stämmer !
Men .. gör det så 'bra' som möjligt och fyll sedan ut med silicon
och sand ! det kommer att bli bra !!
man kan tom 'spackla' silicon o sedan sanda.
Varför inte försöka bygga en bit av frigolit som fyller ut glappet/profilen och sedan göra som GurraG föreslagit? Det skulle jag gjort iallafall. Smetar du sedan hela frigolitbiten med svart silikon som du sedan kastar sand på så blir det nog riktigt snyggt i slutändan. Frigolitbiten kan ju gå hela vägen mot bakrutan så att BTN bakgrunden inte viker in sig vid skarven som den kanske skulle göra om den enbart var silikonad...
Menar ni att man ska göra en ny bit framför för att få en övergång?
Bakgrunden har varit "skarvad" med tre träpluggar i kortändarna. Så den har inte vikt sig tidigare.
Jag menade, om du syftade på mig, att du skär till en frigolitbit som är passad i form för den skarv du behöver. Sedan limmars du över hela synliga frigoliten med svart silikon...kasta på sand...
Kommentar