Hej bättre sent än aldrig det är jag som drack ett par liter mbunas-vatten.Problemet är när jag ska starta filtret om jag kopplat loss slangar för rengöring vilket behövs minst en gång per månad så mårste jag göra en slags omstart filtret är i ett skåp under akvariet,när jag kopplar på slangarna så vill inte vattnet upp genom utflödet det står bara och brummar.Jag startar genom att 1:Öppna kranar på inflödet ,vatten strömmar ner i slang o filter 2:ska nu snabbt koppla på utflödesslangen innan allt vatten runnit ut på golvet(då bildas ett tryck) och jag ska då snabbbt.. 3:Trycka in kontakten så propellern kör igång. 4
fta misslyckas detta igångsättande av ett jäkligt trångt utrymme under akvariet som ofta blir nersölat med vatten som sprutat upp ur utflödet innan jag hunnit fixera kopplingen på utflödesslangen som sitter ca 10 cm från motorn + att jag snabbt som ögat trycka in kontakten.[xx(]om jag har tur här så går den igång annars börjar jag om från början igen -pust!!!Har ngn en ide om en annan teknik svårt att förklara genom detta forum.Tack till den som orkar läsa allt detta (om ngn gör det vill säga)

Kommentar