Mat till Centralamerikaner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    Användare
    • March 2003
    • 3740

    #16
    Låter kanon! Jag provar i helgen!

    Fick bara lite dåliga vibbar först, hade pirajor i ett för litet kar för 25 år sedan. Inget riktigt filter heller (minns inte ens att jag hade nåt?)... luktade rutten fisk i det rökiga tillhåll till lägenhet som jag kamperade i. Urrrk!
    Hade blivit lynchad på detta forum om det varit i dag
    Anders L

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #17
      citat:Ola S: när var hur fångar du (vi nästa gång) mysis?
      På sensommaren/hösten i Östersjön finns mysider rejält koncentrerat på vissa ställen. På västkusten är mysider inte lika koncentrerade. Jag vet var man fångar dem i Västervik men det är säkert väldigt enkelt att hitta bra ställen i Stockholm. Jag har helt enkelt inte tagit tag i det men foderfångarutflyckt med SCK måste vi ju helt enkelt fixa. Vi skulle även kunna fånga svarta mygg och Daphnia också. Daphnia kan man också få massor av om man hittar rätt ställe.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • AndreasW
        Användare
        • November 2003
        • 18

        #18
        "men foderfångarutflyckt med SCK måste vi ju helt enkelt fixa."

        Som nybliven medlem i både NCS och SCK är kanske detta något som jag skulle kunna försöka bidra med? Har en släkting som är "gammel-akvarist" och dessutom har god koll på skärgården då han bor där...
        Jag kan kolla upp med honom under helgen och sedan återkomma med bra fångstplatser. Dock lär inte tipsen direkt vara i centrala Sthlm men det ser jag personligen som en fördel.

        ( Iofs ett hopp från trådens riktiga ämne...)

        Kommentar

        • Daniel Odell
          Användare
          • January 2003
          • 2437

          #19
          kanon andreas! nybliven SCK sen när? har du anmält att du kommer på hemma-hos-mig?

          Ola S: låter bra! då ska det rovfiskas mysis! jag vågar inte ge mina fiskar levande cycklops å mygglarver sen jag fick in blodmask i karet, fick beställa medicin från USA .. kostsamt. men går ju att frysa in dem.
          fish r friend

          Kommentar

          Arbetssätt...