Någon som har eller vet någon som har Svartbandad marmorerad mal, jättehumla-mal? Är de svåra att få tag i och ungefär hur mycket kostar de? Är de bra fiskar tillsammans med amerikanska ciklider?
Jättehumlamal
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
ptja kolla här vad denna humlan gör med en Zebra
fish r friend -
-
-
-
ja speciellt gruset, undra var man köper sånt/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
Friberg: jag har ingen egen erfarenhet av dom. i den tråden jag tog bilden från beskrivs de som "det glupskaste jag hafft förutom redtail mal"
senare förklaras incidenten med att denna Zebra mobbade malen i ett par dagar, sen fick malen nog, högg zebran över magen och dängde honom i skifferstenen tills död inträffade och sedan inmundagades zebran långsamt.
jag har ingen aning om nått är sant
Anli: du önskar du kunde göra så snygga inrednngar va?fish r friendKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av orm
Friberg: senare förklaras incidenten med att denna Zebra mobbade malen i ett par dagar, sen fick malen nog, högg zebran över magen och dängde honom i skifferstenen tills död inträffade och sedan inmundagades zebran långsamt.
Gruset är fantastiskt... Lila! Värsta "komma ur garderoben" gruset!
Tänk när man äntligen törs bejaka sitt riktiga jag och skapar en "trollkarlen från oz" inredning.Anders LKommentar
-
Zebran kanske fick skylla sig själv då? Är intresserad av lite annorlunda malar som inte kostar skjortan. Hur är jaguarmalarna då? Kan de leva tillsammans med andra firrar?Kommentar
-
Liknande grus finns på Hornbach i Götet, de har även en massa olikfärgade grussorter i sina akvarier. En kompis köpte en liten påse röd/gult/blått grus och ett litet skelett till sin brorsa (ja det var ett utslag för ironisk humor).
Så nu vet ni var ni kan få tag på det
/Jonas540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Jag har fått lära mig att man måste ta jänkarna med en stor nypa salt vad gäller fiskars agressiva beteende.
Jag har en Hemibagrus Wyckii och den är ännu inte i närheten av hur den beskrivs.
Den ska enligt artbeskrivningen på planetcatfish.com angripa allt levande och ta stora köttbitar av fiskar den inte kan svälja hela.
Än så länge har den haft väldigt stor aptit på fiskar den får in i sin mun men den har inte rört mina Festae som den inte får in i munnen.
Visst den gillar inte när andra fiskar är i närheten av den då blir den arg.Och visst den kommer säkert bli värre när den blir större.
Men för att vara den värsta sötvattensfisken på denna planet vilket den beskrivs som så är den lugn som en filbunke än så länge.
Peppar peppar.
Mvh
DanneKommentar
-
Jag har två zungaro malar på ca 7cm i ett 100L med guppy och kejsartetra ,de har inte rört andra fiskarna än så länge ,de är nattaktiva och ligger under sitt gömställe hela dagen ganska tråkiga alltså men hoppas att de vågar mer när de är större.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av mrgreed
Jag har fått lära mig att man måste ta jänkarna med en stor nypa salt vad gäller fiskars agressiva beteende.
Detta är min teori i alla fall.
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
>F1
Jag tror du har helt rätt där då min mal hade gett sig på en ormhuvudsfisk och en stor Sajica i akvarieaffären.
Det akvariumet var väldigt litet och jag har som sagt märkt att malen blir väldigt förgrymmad om den inte får vara ifred och lämnas tillräckligt för sig själv.
Slutsats:
Skulle jag ha min mal i ett alldeles för litet akvarium skulle den förmodligen döda andra akvarieinnevånare.
Har man ett tillräckligt stort akvarium där den får vara ifred och man matar den tillräckligt går det bra?
Mvh
DanneKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av mrgreed
Slutsats:
Skulle jag ha min mal i ett alldeles för litet akvarium skulle den förmodligen döda andra akvarieinnevånare.
Har man ett tillräckligt stort akvarium där den får vara ifred och man matar den tillräckligt går det bra?
Mvh Fredrik IsakssonFredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
Kommentar