Canons modeller A 60, 70 och 80 är mkt bra att fota fisk med
Tips på digitalkamera
Kollaps
X
-
-
Hej
Nikon D70 komer att ligga på ca 10 000:- till 11 000:- i Sverige och då tillkommer att köpa ett antal objektiv också. Dessutom ingår det inte något minne i det priset heller.
/ RJKommentar
-
Minolta dimage Z1 använder 4st vanliga AA batterier,man få köpa till laddare och batterier ,jag har GP1800mAh batterier och det blir några hundra bilder per laddning .Kommentar
-
Tackar för alla tips,håller på att kolla upp dom olika kamrerna.Ingen som har några foto att visa upp tillsammans med era tips så man kan se hur bra fotona blir?mvh StefanKommentar
-
citat:--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen skickat av MagnusL
EOS 300D är trevlig!
--------------------------------------------------------------------------------
Enligt testen jag hävisade till blir D70 ännu trevligare .
Kanske lite overkill om man bara ska fota fisk, men rackarns kul och potent kamera med otroligt proffsig känsla i alla detaljer.
/Mats
- Melanochromis Cyaneorhabdos, "Maingano" (x+x = 8st...)
- Copadichromis Azureus (1+1)
- Ancistrus sp (1+1)Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Micke
Det beror som alltid på hur mycket man är beredd på att betala. De digitala systemkamerorna börjar komma ner i vettiga priser.
Har man redan ett analogt kamerahus med en uppsättning objektiv till är det absolut värt att fundera på.
Om man nöjer sig med en kompaktkamera finns det numera mycket bra kameror att välja på till bra priser.
citat:Ursprungligen skickat av MagnusL
EOS 300D är trevlig!Magnus LovgrenKommentar
-
Det är mycket prat om mega pixel nu förtiden !!Att köpa en kamera att fota sina firrar med ,där kamerahuset kostar 7000-8000 kr utan objektiv,låter ju inte riktigt klokt(alla är inte miljonärer)tycker jag! köp en beg system kamera med hyfsad blixt synk och bra billiga objektiv, kanske en contax 139 Quartz. lägg pengarna på film(fin kornig dia för bäst kvalitet), och att lära sig foto grunder är inte så svårt. det tycker jag man har största behållningen av!Det handlar inte om den dyraste kameran för att da dom bästa bilderna.Tyckte bara att det bör nämnas
MVH / Pontus
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Hasse_H
Både Canon EOS300D och Nikon D70 har specialbatterier. Är det någon som ser någon nackdel med att de inte klarar standard uppladdningsbara batterier?Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av MagnusL
Attans! Det kommer säkert några trevliga bundlingar med optik etc snart! Undrar just vad hela kalaset kan tänkas gå på?Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Trigger
Jag toppar med Canon EOS 10D.
Kanske lite overkill om man bara ska fota fisk, men rackarns kul och potent kamera med otroligt proffsig känsla i alla detaljer.Kommentar
-
jag har en canon powershoot a70, vilket är min första, men jag tycker den funkar skitbra till fiskbilder.Kommentar
-
citat:Jag toppar med Canon EOS 10D.
Kanske lite overkill om man bara ska fota fisk, men rackarns kul och potent kamera med otroligt proffsig känsla i alla detaljer.
--------------------------------------------------------------------------------
Har precis sålt min. Grymt trevlig kamera förutom att batterigreppet var för plastigt och att den var för långsam för sportfoto. Tar dock riktigt bra bilder med rätt optik, se t ex http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...lph%20Lindberg där nästan alla bilder är tagna med 10D:n (måste ju passa på att skryta lite). Nu blir det en EOS 1D Mark II...
Ser fram emot 1D MII-bilder med varje lekvibration från dina hanar frysta på en lång serie bilder i sportläget! Fiskesport... [)]
/Mats
- Melanochromis Cyaneorhabdos, "Maingano" (x+x = 8st...)
- Copadichromis Azureus (1+1)
- Ancistrus sp (1+1)Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av pontus
Det är mycket prat om mega pixel nu förtiden !!Att köpa en kamera att fota sina firrar med ,där kamerahuset kostar 7000-8000 kr utan objektiv,låter ju inte riktigt klokt(alla är inte miljonärer)tycker jag! köp en beg system kamera med hyfsad blixt synk och bra billiga objektiv, kanske en contax 139 Quartz. lägg pengarna på film(fin kornig dia för bäst kvalitet), och att lära sig foto grunder är inte så svårt. det tycker jag man har största behållningen av!Det handlar inte om den dyraste kameran för att da dom bästa bilderna.Tyckte bara att det bör nämnas
MVH / Pontus
Något att visa upp Pontus? Du verkar ha koll på foto!
MVHKommentar
-
citat:
OK, ännu mera overkill då alltså! 1D är ju typ det värsta som finns även för proffsfotograferna (vilket jag definitivt inte är så jag har inga problem med vare sig greppet eller snabbheten på 10:an - tycker den slår allt annat jag provat) så det lär ju bli kul när du har den på plats. Schyssta bilder du la in förresten; håller med om betydelsen av optiken som ofta glöms bort i Megapixelsnacket.
Ser fram emot 1D MII-bilder med varje lekvibration från dina hanar frysta på en lång serie bilder i sportläget! Fiskesport... [)]
Kommentar
Kommentar