If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Min Trimac e nog min favvo ändå, men de e så svårt å välja! Men han vinner bara för han är så renodlat ond. Och samtidigt så FEG
Tyvärr så måste jag hålla med slyngeln ovan om det... klart roligaste firren!
Annars så tycker jag långsträckta pansarmalar kan ge schyssta garv... när de lägger av jättefjärtar i karet, och de andra fiskarna försöker äta bubblorna
Roligaste ciklider jag nånsin haft, den e svår. Jag måste nog säga mina Tropheus duboisi, snyggare och charmigare fiskar får man leta efter. Jag är även mycket inne på mina Goldens som jag tycker är helt underbara både i beteende och färgprakt.
Laprologus ocellatus var även de underbara, tyvärr så var det två hannar så de slog ihjäl varandra efter ett tag. Men att denna lilla firre bet mig i armen när jag rengjorde rutan på mitt 90liters tyckte jag var stentufft, de malawisar jag hade i det akvariet då tryckte bakom stenar och växter så fort jag tog ner armen i akvariet.
Mina venustus som jag hade under en månads tid var även de mycket roliga men tyvärr var de riktigt duktiga på att terrorisera akvariet, när jag sålde dem så hittade jag 5 - 10 fiskar som jag alldrig sett förut i stenröset på grund av venustusarnas ihärdiga mobbing.
de va väl några av mina favoriter rent beteendemässigt. När det gäller vackraste är det mina tropheus duboisi och en ciklid jag gärna skulle ha igen, Microgeophagus ramirezi (handelsnamnet är mitt användarnamn =D ).
/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
Bästa vi (jag och min sambo) har haft är nog påfåglarna, som var väldigt charmiga!
Och bästa som vi har är Jaguarcikliderna.. sen vi började är detta den enda art vi haft kvar hela tiden. De har blivit väldigt personliga, så det skulle aldrig gå att göra oss av med dem.. jaggarna är helt klart favoriterna!
Neolamprologus Furcifer! Ser ut som en medeltids drake med enorma ögon, dessutom liksom gungar den fram när den simmar-otroligt häftig-vore kul om nån vet om den finns i sverige
Mina numera döda pansarmalar. De lärde sig att maten (flingorna) la sig på ytan en stund innan de sjönk ner. Så de simmade upp, och vände sig på rygg och "dammsög" ytan underifrån! Det såg för härligt ut. Tyvärr dog de båda två av stress under/efter en brand i fastigheten. Trist, för de var riktiga personligheter, och dessutom lekte de ett par gånger.
Jag glömmer aldrig mina första riktiga ciklider.....sebraparet som lekte och fick yngel,en obeskrivlig känsla när man var i 11års åldern.
Just sebracikliden har en plats i mitt hjärta.
Annars har det ju varit kul med clariasmalar och guppyodligar för att få fram nya varianter.
/Erik
Min zoon.
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=461928
Kommentar