Är det ingen som är sugen på att starta en IRC-kanal för ciklider? Den skulle kunna heta #ciklider eller nått sånt. Jag tycker inte det behöver ha med ciklid.se att göra direkt, utan kan vara ett fristående komplement. Webbaserad chattar är usla och det hade varit riktigt kul med en IRC-kanal.
Starta IRC-kanal?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Det är väll ändå en stor skillnad på IRC kanal och forum?!=)
Men jag är på ifall den inte blir lika inaktiv som #ciklid.seKommentar
-
Kommentar
-
-
Har funnits än länge men den har som sagt inte varit någon fart på.
Btw Zaphi hur går det med lokalen,ligger du planenligt till ?
Kommentar
-
-
det suger och jag fattar inte så jätte mycket av det direkt. hehe ska ni ha peer to peer.375 liter till L-malarKommentar
-
Robin, det är mycket stor skillnad på webbaserade forum och irc. Där kan man ju ha en diskussion på ett helt annat sätt.
deelay: Jepp, tagit ledigt 1 mars för att bära in alla grejer!Kommentar
-
Aha, nu va jag inne, 8 pers där. Vore kul med fler. För er som inte vet så är IRC ett suveränt system för att chatta på nätet, mycket bättre än webbaserade chattar och forum. För att vara med gör ni följande:
1/ Ladda hem mIRC här: http://www.gone.se/mirc/mirc612.exe
2/ Installera
3/ Välj server Quakenet Random Server
4/ Skriv längst ner: /join #ciklid.se
5/ ChattaKommentar
-
"eldsjälen" och opern Crillo som var den som startade #ciklid.se (tror jag) är inte på plats idag, han blir nog överaskad om han rejoinar å finner en massa ciklidister på plats äntligen
Fiskar.nu: skönt att du inte gillar det.fish r friendKommentar
-
-
Vore kanske en bra ide om alla hade samma namn där som här så man vet vem man talar med =)Kommentar
-
men eftersom dalnet är IRC's motsvarighet till onlinekommunities Lunarstorm så känns det seriösare med en kanal på ett annat nät ...
deelay: tror de flesta har det, man byter ju inte screen-name beroende på medium.fish r friendKommentar
-
Kommentar