Sicce shark 5 pumphuvud

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • technofish
    Användare
    • January 2004
    • 23

Sicce shark 5 pumphuvud

Hej!

Någon som har erfarenhet av dessa pumphuvud,är det bra kvalite och väsnas dom mycket?
    540L Malawi/Tanganyika
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=139133
  • technofish
    Användare
    • January 2004
    • 23

Verkligen ingen som har nån erfarenhet av dessa pumphuvud??
    540L Malawi/Tanganyika

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Troligtvis väldigt få som använt dessa. Gör man en sökning på internet så får man dåligt med träffar...

Priset är lågt trots att den pumpar kraftigt...det kan vara en indikation på att den håller sig i nedre kvalitetsregionen och/eller att den är ny på marknaden.

Jag har inte hört talas om den tyvärr...men jag råder dig att sända mail till PWSS www.pwss.nu som säljer dessa och fråga vad de anser. Jag uppfattar Patrick som ärlig och kunnig så där får du nog en rättvis bedömning.

Kommentar

• technofish
        Användare
        • January 2004
        • 23

Ja man kan ju skicka ett mail och fråga,men alltid bra att få lite erfarenheter av personer som har har/haft denna produkt själv.

Tricella,sitter inte du bakom lås & bom efter dina "grova skämt" här i forumet!?
        540L Malawi/Tanganyika

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Jag får permission som alla andra och sedan så har man ju dator på fängelserna nuförtiden...

Egen bar också...som på hotell...fast hotell har sämre roomservice!

*Om någon nu missförstår detta så skall jag genast dementera att jag varken varit eller är en fängelsekund...och om någon tar illa upp av detta så får ni faktiskt göra det!*

Kommentar

• technofish
            Användare
            • January 2004
            • 23

Bara kör på Tricella,än så länge så har vi yttrandefrihet i Sverige även om den nuförtiden bara gäller åsikter som är politiskt korrekta!
            540L Malawi/Tanganyika

Kommentar

• pega
              Användare
              • October 2002
              • 55

Jag har testat en shark 4.
              Den låter rätt mycket och utloppet är dumt utformat,
              svårt att rikta upp mot ytan om man vill ha lite ytrörelse.
              Det går inte att koppla en slang till utloppet utan att använda
              extra tillbehör.
              Peter Garrido
              pega@porsgata.net

Kommentar

• newbee
                Användare
                • June 2004
                • 10

Jag har precis beställt ett shark 5 och enligt patrik på pwss så ska de väldigt bra. Dock ser jag på bilden att det kan vara svårt att styra utblåset men det kan jag leva på har en mindre pump som går vi ytan. jag åter kommer med resultatet får den redan imorn.

Kommentar

• TroffeMicke
                  Användare
                  • February 2004
                  • 412

Jag har 4 st Shark i gång och måste säga att dessa fungerar ypperligt.
                  Det är 3 st Shark 5r och 1 st 4:a.

En "besvärande" nackdel är att dom kan tjuvdra luft och då börjar dom tjuta ngt.så in i vassen (värre än brandlarm).Men det är sällan det har hänt och det är bara att trycka ner dom lite djupare i karet så försvinner det.
                  Fördelen är att utsläppet är nära ytan så att ytspänningen bryts på ett effektivt sätt för maximal syresättning.
                  Mvh.Micke

http://www.troffemicke.com/

Kommentar

• Kid
                    Användare
                    • March 2004
                    • 256

Verkar ju som om de flesta som har Aqua clear 801 är nöjda den. Samma pris ungefär som shark 5.
                    Någon som testat båda och kan jämföra?

mvh
                    /Kid

Kommentar

• Ricard
                      Användare
                      • August 2003
                      • 476

citat:Ursprungligen skickat av technofish

Bara kör på Tricella,än så länge så har vi yttrandefrihet i Sverige även om den nuförtiden bara gäller åsikter som är politiskt korrekta!
                      Det var det bästa jag har sett ngn skriva på ngt forum jag har varit inne på tror jag! [:0]
                      Ricard Hulteke - Välkommen till Min zoon

Kommentar

• imported_n/a
                        Användare
                        • October 2002
                        • 405

citat:Ursprungligen skickat av TroffeMicke

Jag har 4 st Shark i gång och måste säga att dessa fungerar ypperligt.
                        Det är 3 st Shark 5r och 1 st 4:a.

En "besvärande" nackdel är att dom kan tjuvdra luft och då börjar dom tjuta ngt.så in i vassen (värre än brandlarm).Men det är sällan det har hänt och det är bara att trycka ner dom lite djupare i karet så försvinner det.
                        Vad är det som är bra med det?
                        Köp Tunze.

Kommentar

• newbee
                          Användare
                          • June 2004
                          • 10

Ang Shark 5an så är jag överlag nöjd med den effter 3dagars användning. den bryter ytspänningen på ett mycket bra sätt. dock tycker jag att den brummar lite för mycket men ska se över sugproppar och annat ikväll.

Kommentar

• fredrikr
                            Användare
                            • October 2002
                            • 985

Efter rekommendationer här på forumet, bland annat av Tricella tror jag, köpte jag en AquaClear 402, och måste säga att jag är helt nöjd med den. Den har bra fästen, bra anslutningar, och är mycket tyst.

402:an sitter nu ca 35cm under vattenytan, med strålen riktad i 45 grader upp mot ytan. Effekten är toppen - bottenvatten skickas upp till ytan där det kan syresättas, och det blir massor av ytrörelse och därmed rejäl syresättning.

Jag kommer troligen köpa några större AquaClear-pumpar när jag kan skaffa ett stort akvarium. När jag nu sett hur pumpar långt under ytan kan ge all ytrörelse jag vill ha, funderar jag på att bygga filtrering som helt och hållet inryms i fejkade stenar på botten,
                            alterantivt inuti stenrösen. Någon som prövat detta?
                            Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                            http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

Som tillägg till tidigare rekommendationer som fredrikr snappat upp kan jag säga att de största Aquaclear inte går att jämföra med de mindre. De klarar inte av vibrationerna som kraften på pumparna ger. Den är dock inte ljudlig i sig utan enbart att den vibrerar för hårt. Det blir lätt ett "jobbigt durr" (ursäkta dialekten).

Jag har provat Aquaclear 5000 (så det är den ni skall ha i åtanke när ni läser dessa rader).

Kommentar

Arbetssätt...