Kända TV-fiskar..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • December 2003
    • 54

    Kända TV-fiskar..

    Hej!

    Vad tycker ni om Kristian Luuks slöjstjärt "A" som simmar i en kupa lite större än ett huvud? utan inredning och pump. Stackars fisk... man får hoppas den har det bättre ställt bakom kulisserna...

    Vad tycker ni om fisken som simmar i utomhuspoolen i Big Brother? Tror ni den trivs där? Ingen har märkt den....eller är det jag som ser i syne??
  • MALAWINÖRDEN
    Användare
    • January 2004
    • 30

    #2
    luuks fisk har jag sett bedrövligt[V]
    men den på big brother har jag inte lagt märke till

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem

      • April 2002
      • 4170

      #3
      Det är en mekanisk fisk
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Titta...nu kan de inte ens låta mekaniska fiskar vara...fruktansvärt!

        Jag gillar varken ägare eller säljare av dessa skålar som de sedan placerar fisk i för att det är snyggt eller vad de nu tycker.
        Så länge det finns säljare av dessa skålar så lär man tyvärr även se fiskar i dom också...

        Att agera emot TV4 (Luuks program...vad det nu heter..."Luuk´s dåliga kopia av Letterman"?) kan vara bra, men egentligen skall det ju upp på zoohandlarnas agenda...som stöder denna hållning av fisk genom att sälja dessa "miniatyr-akvarier".

        Kommentar

        • jarinen
          Användare
          • April 2003
          • 1888

          #5
          Sköönt att se! Någon som hajat att Luuk inte bara är en kopia av David letterman, utan en pinsam plankning av nämnda figur.

          Det pinsamma är ju att det är så uppenbart, man rodnar ju själv å Kristian Luuks vägar.

          Man kan i och för sig inte kräva mer av TV4 med den senaste kanalchefen, pinsamt var ordet!

          Skönt att det finns statstelevision med kvalitetsutbud!

          ( Näe, jag jobbar inte på SVT, bara tycker att allt annat är tittarförakt)


          Mvh Jari

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Om man skall tala om dååååålig kopia så är ju "Conan O´Brien" det grymmaste skit jag sett i rutan och lägg därtill att det är en medveten kopia av både Letterman och Leno...där stinker det dålig fantasi. Amerikanskt skit...som TV4 Plus köper in!?!?!?!! Det stinker rutten fisk om jag skall försöka hålla mig kvar vid tråden.[V]

            Är det inte för lustigt att just nämnda Luuk har fått pris i nöjesvärlden för en uppenbart stulen idé? Vad säger det om Sveriges nöjesbransch? Fisken i skålen?...ännu ett bevis om att det inte står rätt till i huvve på folk inom TV-branschen.

            Big Brother?...åh fy faaan vad jag skulle kunna hålla på om dessa irriterande skitprogram! Mekanisk fisk?...Tack...frågan är vilken av fisken eller människorna i såpan som är mest konstgjord.

            P.s. Taskigt av dig Jarinen att sätta igång en slumrande rumpmas...

            Kommentar

            • jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

              #7
              Ok, sköönt att jag inte har tillgång till en kanal som kör "Conan o Brien" , då hade jag ju fått hjärtsnörp å det grövsta .

              Akvariet är verkligen ett bra alternativ till TV i dessa dagar!, exempelvis så håller min Tomocichla asfraci och Nicaraguense på och tror att dom ska leka, hur spännande som helst! Dom inser väl snart att nåt inte är som det ska och försöker ta livet av varann, det är underhållning det !

              Mvh Jari

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Låter som en dokusåpa i akvariet...

                Du får filma eller fota händelseförloppet!

                Kommentar

                • jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

                  #9
                  Mmmmm.... "Big Brother" får sannerligen min åder i pannan att börja dunka, inte av upphetsning, utan av oro för mänskligheten , då jag vet att det är ett populärt program.

                  I en värld av händelser så är det faktum att någonting hände i Big brother huset första sides stoff? Man undrar ju, är det bara jag som undrar, vad f....n är på gång ?

                  Näe, dags att svenska folket vaknar upp och göra relevanta saker viktigt och till första sides stoff igen !

                  Mvh Jari

                  Kommentar

                  • Mike_Noren
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2695

                    #10
                    Jo, statstelevisionen står för kvalitet... det ser man ju på Robinson...

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      Kom att tänka på att Big Brother liknar ett akvarium faktiskt. De knallar (simmar) runt där utan någon som helst annan tanke än att mätta magen för stunden och tjafsa om olika personliga revir. Ibland ges dom stimulansia (vattenbyte) i form av alkohol...och vips! så börjar hanarna att spela för honorna...en del leker t o m...

                      De möblerar t o m om för att förvilla lite för de dominanta hanarna och för att göra "akvariet" mer intressant.

                      Men det är bara en tanke...

                      Kommentar

                      • Mattias Andersson
                        Användare
                        • September 2003
                        • 788

                        #12
                        citat:Ursprungligen skickat av Tricella

                        Kom att tänka på att Big Brother liknar ett akvarium faktiskt. De knallar (simmar) runt där utan någon som helst annan tanke än att mätta magen för stunden och tjafsa om olika personliga revir. Ibland ges dom stimulansia (vattenbyte) i form av alkohol...och vips! så börjar hanarna att spela för honorna...en del leker t o m...

                        De möblerar t o m om för att förvilla lite för de dominanta hanarna och för att göra "akvariet" mer intressant.

                        Men det är bara en tanke...

                        *lol* den var go, kunde inte sagt de bättre själv

                        Kommentar

                        • jarinen
                          Användare
                          • April 2003
                          • 1888

                          #13
                          Tricella: Schysst iakttagelse!




                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

                            #14
                            By the way: Mina mindre nicaraguense har börjat att göra livet surt för den större nicaraguensen som jag tror är en hona och Tomocichlan jagar typ allt o alla , han är förmodligen aningens förvirrad, för att hålla sig på akvaristikspåret i den här tråden.


                            Mvh Jari

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #15
                              Det där är snygga CA, Jarinen! Verkligen roligt att se dessa underbart färgade Synspila...honorna är ju även dom snygga...bara att gratulera! Vilka färger!

                              Vad är det för tetror du har? Vanliga? Handelsnamn?

                              *Ber om ursäkt för att jag dragit mig från ämnets huvudsak*

                              Kommentar

                              Arbetssätt...