citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.
malawi voodoo: Hur vore det om du slutade att fokusera på allt som du ogillar i våra kar och trådar här på forumet, och satte igång med att ge goda råd? Du har ju 6 års erfarenhet av Malawiciklider så det finns nog många som skulle vilja ta del av ditt kunnande om du bara slutade berätta för dem att deras sand är ful och att deras öppningstrådar är ointressanta.
mvh,
malawi voodoo: Hur vore det om du slutade att fokusera på allt som du ogillar i våra kar och trådar här på forumet, och satte igång med att ge goda råd? Du har ju 6 års erfarenhet av Malawiciklider så det finns nog många som skulle vilja ta del av ditt kunnande om du bara slutade berätta för dem att deras sand är ful och att deras öppningstrådar är ointressanta.
mvh,
Jag ogillar ljus sand (speciellt marmor och korallkross) av två anledningar:
1. Det är väldigt onaturligt. (fast det är ju iåför sej lavasten med, fast när de är algbeklädda så ser de ut som malawi-klippor)
2. Det ljusa gruset gör att fiskarna syns mer och därför blir skygga/tappar färg. Är MIN erarenhet! Detsamma gäller med för stark belysning...
Personen ifråga hade tillverkat en bakgrund som var otroligt läcker (snyggare än BtN enligt min mening). Men när slutresultatet blev malawisjön mäter stora barriärrevet så måste jag reagara.
Och jag ger (om jag minns rätt) väldigt många goda råd.
Om jag har gjort någon upprörd så ber jag naturligtvis om ursäkt, men man måste ju kunna ge kritik samt kunna ta emot kritik. Ni får gärna säga att mitt akvarium ser ut som skit, och det tycker jag själv med. Mitt grus är för ljust och det SKA bytas ut när jag flyttar. och jag HAR ej biotopriktiga växter (microsorium), av den enkla andlening att jag tycker att de gör lite biogolisk nytta..
Kommentar