Malawitråden 2004

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mård
    Användare
    • February 2004
    • 285

    #76
    Just blivit medlem lite förvirrad. Skulle vilja ha tips på bakgrund till mit nya 800 l kar. Ska gå malawi i det....
    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

    Kommentar

    • Mård
      Användare
      • February 2004
      • 285

      #77
      Just blivit medlem är lite förvirrad.[] Skule vilja ha råd om bakgrund till mitt nya 800 l kar där det ska gå malawisar.
      Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #78
        Vad vill du ha för bakgrund? invärtes eller utanpå? Det finns massor av olika lösningar allt ifrån Back-to-nature till friggolitmoduler eller hela bakgrunder...sök i forumet så hittar du det du söker.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Mård
          Användare
          • February 2004
          • 285

          #79
          Invärtes funderar på frigolit.....men det verkar vara delade meningar på om man kan få det att se bra ut....i mitt nuvarande akvarium har jag en inlimmad juwelbakgrund..men det karet ska jag snart sälja
          Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

          Kommentar

          • Henrik Dehlin
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 1913

            #80
            Visst det går att få frigolit bakgrunder bra!,men det är ca 5% av alla som görs som är snygga!..
            Jag tycker BTN är dom som är snyggast (men även dyrast;[)
            Om du vill göra en egen så är det alldeles utmärkt att söka på detta forum för det är nog det ämnet som vart upp mest
            Lycka till med nya karet och skicka gärna in lite bilder här på tråden sen när du fått igång det!
            Ps.Vad ska du ha för malawi?

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #81
              Frigolit kan vara ett bra alternativ till andra dyrare bakgrunder. Det viktigaste är att vara noggrann och att ta den tid det behöver för att det ska bli snyggt.

              Här finns några som jag tycker lyckats med bakgrunder:





              Kommentar

              • malawi_voodoo
                Användare
                • July 2002
                • 790

                #82
                oj snakca om snygga!!! jag ska nog ta å göra en ån nånda.

                Men asså HUR KAN MAN VILJA HA VIT SAND TILL MALAWI NÄR MAN HAR EN SÅN SNYGG BAKGRUND!!!! SER UT SOM SKIT!!!!
                /Glenn Wouda

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507

                Kommentar

                • Fredrik H.
                  Användare
                  • April 2002
                  • 1884

                  #83
                  malawi voodoo: Hur vore det om du slutade att fokusera på allt som du ogillar i våra kar och trådar här på forumet, och satte igång med att ge goda råd? Du har ju 6 års erfarenhet av Malawiciklider så det finns nog många som skulle vilja ta del av ditt kunnande om du bara slutade berätta för dem att deras sand är ful och att deras öppningstrådar är ointressanta.

                  mvh,
                  Fredrik H.
                  Gratis konto på: www.cichlidtube.com
                  www.cichlidgallery.org
                  www.tropheini.com

                  Kommentar

                  • deelay
                    Användare
                    • September 2002
                    • 5394

                    #84
                    citat:Ursprungligen skickat av medion

                    Robin! Vem är du att avgöra vad som får disskuteras eller inte?
                    Jag kan lova att det finns dom som tycker att vissa av dina inlägg är "onödigt pladdder" som du väljer att kalla det.


                    Gillar du inte mina frågor eller funderingar så kan du ju alltid ge *** i att svara eller?
                    Vad har man missat,har försökt scrolla tillbaka men hittar inte vad det handlar om.Någon som raderat inlägg ?


                    Sedan angående den hysteriska korsnings risken som tydligen ökar för varje vecka så e det ju kanske dags o o hålla malawi med annan fisk så slipper man problemet?
                    Ett himla gnabb om korsningsrisker,känns lite som det tagit lite väl stora proportioner.
                    http://www.aquariumstockholm.se/

                    Kommentar

                    • Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

                      #85
                      Deelay...jag raderat mina inlägg för att de inte verkade som om de passade här...du ser ju vad lukas skrev.
                      Mvh
                      Robin

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • September 2002
                        • 5394

                        #86
                        Blir ju lite osammanhängande när man gör så,sedan så e det ju inte direkt hövligt att kritisera andras ämnen kanske.
                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #87
                          citat:Vad har man missat,har försökt scrolla tillbaka men hittar inte vad det handlar om.Någon som raderat inlägg ?
                          Precis vad som hände. Robin raderade sitt inlägg som kanske var onödigt...men men.

                          I övrigt så vill jag säga att Fredrik H. skrev ett bra inlägg. Jag vill inte trycka ned någon, men det bästa är om man försöker vara konstruktiv i sin kritik. Ingen tjänar på om alla skall påtala brister hos varandra eller på ens akvarium...det är inte därför vi är här på detta forum.

                          Kommentar

                          • Henrik Dehlin
                            NCS Medlem
                            • September 2002
                            • 1913

                            #88
                            citatedan angående den hysteriska korsnings risken som tydligen ökar för varje vecka så e det ju kanske dags o o hålla malawi med annan fisk så slipper man problemet?
                            Ett himla gnabb om korsningsrisker,känns lite som det tagit lite väl stora proportioner.
                            Bahh!..Det var 2 sorter av samma art men det finns fortfarande flera 1000 kombos som funkar utmärkt!Så därför tycker jag det var bättre att välja en annan!..
                            Å ja jag tycker du kan ha guppy eller nått med dina malawi så slipper du oroa dig *suck*

                            Kommentar

                            • deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

                              #89
                              [quote]citat:Ursprungligen skickat av HeNkEdeh

                              Å ja jag tycker du kan ha guppy eller nått med dina malawi så slipper du oroa dig *suck*
                              Aha så det funkar...bra o veta ska nog kanske köpa några da o blanda upp lite med =)Blir ju färstarkt o bra

                              Ska jag ha vild varianten eller går det lika bra med odlingsformen ?
                              http://www.aquariumstockholm.se/

                              Kommentar

                              • Henrik Dehlin
                                NCS Medlem
                                • September 2002
                                • 1913

                                #90
                                Jag vet inte har ej testat!...Men några halvstora yngel av nån lugn malawi och några vuxna guppy borde vara fint!
                                Odlingsformen ska du ha i grund!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...