Stadga upp aluminiumställning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse_H
    Användare
    • April 2002
    • 1081

    #16
    Ja, ett kryss-stag på varje benpar (4 st), och dessutom ett kryss-stag på baksidan mellan de yttre benparen och benparet innanför. Totalt 6 stag.

    Kommentar

    • FI
      Användare
      • August 2002
      • 3743

      #17
      Jag har klätt aluställningen till mitt 375liters med träluckor, det är dock bara kortsidorna som är fastskruvade men det ökade ändå stabiliteten en hel del.

      Fastsättningen av sidoluckorna gjordes genom att skruva fast vinklar av trä som hakas bakom aluställningens ben, luckorna kläms alltså fast så jag behövde aldrig borra i aluställningen men det sitter fortfarande som berget. Svårt att förklara men titta på den här bilden så ser ni hur det är gjort.


      Mvh Fredrik Isaksson
      Fredrik Isaksson
      Bildarkivet

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • April 2002
        • 1081

        #18
        Ja, det var ju också en tilltalande idé... om man spinner vidare på din lösning och kanske limmar fast trävinklarna på alu-benen som man sedan fäster kryss-stagen i... skulle sova lite bättre om jag slapp borra i alu-ställningen.

        Kommentar

        • Mats
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 804

          #19
          Hej Fredrik.
          Det blir rätt bra så,har du en frigolitskiva mellen bord och akv.Jag har en 5cm.Den har jag täckt den med en alu list på 50m/m
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

          Kommentar

          • NEMO

            #20
            Tjena! Jag är inte riktigt med på det där att aluminiumen skulle bli försvagad,man fyller ju upp hålet med annan materia.Det finns dessutom jättefina skruvar med borrspets så då får man ju allt iett.
            HA´RE

            Kommentar

            • Hasse A
              Användare
              • January 2004
              • 3

              #21
              Sättlim (jag har använt "Super Set") kan användas för att limma en plyfa/spån/plywoodskiva på hela fronten/gavlarna. Det blir väldigt stabilt och inga borrhål. Vill man såga ur luckor ska de nog inte gå ända ner till golvet. Pärlspont, lister mm kan limmas med samma lim direkt på skivorna. Snabbt, snyggt och enkelt...

              PS. Jag jobbar inte på Alcro DS.

              Kommentar

              Arbetssätt...