Barn & akvarie..(söt historia)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Barn & akvarie..(söt historia)

    Måste bara få berätta för er om min dotter Andrea som är 6 år. I dag när vi bytte vatten i hennes lilla akvarie på hennes rum(ca 50-60L)så när det var klart & livet i burken började återgå till det normala satte jag mig & njöt av våra "daffar" som för stunden går där & väntar på bättre plats (renoverar & bygger bakgrund för mitt 250l som stått i träda ett tag nu efter flytt)Nå, tillbaka till historien... Andrea kommer & undrar vad pappa gör på hennes rum?!
    -Jag sitter & tittar på vad fiskarna gör, sa jag.
    -Jaha.. varför då, säger Andrea?
    - Det är så spännande & se vad dom gör i akvariet, sa jag.
    Andrea kryper upp i mitt knä & "gosar" in sig i mitt knä... Vi sitter där & tittar & njuter av "daffarna" när dom simmar ut & in i grottorna, när hon säger -Pappa det ser ut som om dom leker kurragömma....
    -..*hihi* jo men det gör dom jue på sätt & vis*LER stort* (dom börjar bli "lekmogna")
    -Pappa, säger Andrea..Vem räknar?
    Behöver jag säga att det kunde inte jag svara på....
    Barn är underbara....
    Tänk på att dom är framtidens akvarister!!! Njut med dom framför akvariet & lär dom uppskatta att sitta där & titta på fiskarna. Det är inte fel att byta ut datorn eller Tv:n i bland mot akvariet!
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

    #2
    hehehe, igår var det Ola som citerade "barn ska inte ha akvarium, barn ska ha stryk" och idag får vi lite solskenshistorier istället
    fish r friend

    Kommentar

    • Hasse_H
      Användare
      • April 2002
      • 1081

      #3
      Ett akvarium med guppy funkar bra (hmm...?) som det första trevande steget i den obligatoriska sexualundervisningen för barn...

      /Hasse

      Kommentar

      Arbetssätt...