Nya NCS-medlemmar

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mikael
    Användare
    • April 2002
    • 347

Jo jag är vaken []

Alla medlemsutskick har nu sänts iväg, dvs nya medlemmar 2004 som inkommit fram till och med igår. Den som inte fått medlemskort eller tidningar före 23 december kan höra av sig till mig per mail så vi kan fixa upp ev brister före nyår. Anledningen till att det går en tid mellan varje utskick är att vi vill (om möjligt) skicka 50 försändelser samtidigt. Portokostnaderna skenar annars lätt iväg när det är fyra nummer av CB som ska skickas till var och en.

Någon gång de närmaste dagarna kommer jag att redovisa de nya medlemmarna här och även avslöja vem som blev nr 1300.

/Mikael
    Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Lars Andersson

Det är bra att medlemsavgifterna för 2005 strömmar in. Dock en liten undran. Jag kan inte se att vi på hemsidan visar vad medlemsavgiften för 2005 är. Kanske är jag blind? Det står säkert i CB men den har ju inte alla som vill bli medlemmar. Jag antar att avgiften är 250:-- för 2005.
      Medlemsavgiften för 2005 är oförändrad, dvs 250:-.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• metaljuxe_box

Hmm konstigt jag blev medlem klart i våren 04 detta året ändå står inte med??

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

citat:Ursprungligen skickat av metaljuxe_box

Hmm konstigt jag blev medlem klart i våren 04 detta året ändå står inte med??
          Här finns en Lars Gustafsson med:
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Larry Stockholm
            Användare
            • November 2004
            • 343

Hur vore det med en bekräftelse att medlemsavgiften kommit fram? Kul och veta att pengarna har kommit rätt. I alla fall vill jag passa på att önska en riktigt GOD JUL.
            Lasse Omfors

Akvaristiken går i vågor

Kommentar

• erland
              Användare
              • July 2003
              • 59

När skall 2005 års medlemsavgift senast vara inbetald ?
              Erland Isaksson
              Min hemsida Mina fotografier Mina akvarium och dagbok

Kommentar

• Mikael
                Användare
                • April 2002
                • 347

citat:Ursprungligen skickat av erland

När skall 2005 års medlemsavgift senast vara inbetald ?
                Det går bra att betala medlemsavgift när som helst under året men de allra flesta gör det under perioden dec-feb. Sen droppar det in medlemmar under hela året. Igår kom tex en inbetalning som avser 2004.

Medlemsavgifterna för 2005 har börjat droppa in så det är inget som hindrar att medlemsavgiften sätts in redan före jul. Något utskick med medlemskort kommer dock inte förrän i mitten av januari.

/Mikael Mayer
                Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• Mikael
                  Användare
                  • April 2002
                  • 347

citat:Ursprungligen skickat av Larry Stockholm

Hur vore det med en bekräftelse att medlemsavgiften kommit fram? Kul och veta att pengarna har kommit rätt. I alla fall vill jag passa på att önska en riktigt GOD JUL.
                  Din inbetalning har kommit rätt Senare idag kommer du att se ditt namn här nedan bland övriga nya medlemmar.

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

• Mikael
                    Användare
                    • April 2002
                    • 347

<center>1310!!!</center>

Så var vi över 1300-gränsen. Här nedan redovisas de medlemmar som har upptagits i NCS gemenskap de senaste veckorna. Anledningen till att jag dröjt med att lägga in namnen här är att jag ville ha tillgång till inbetalningar från övriga länder (som redovisas av bankerna med ngn veckas fördröjning) innan jag tog ställning till vem som blev 1300:e medlemmen i år. Följande hälsas välkomna till NCS:

Morten Lund, Lars-Olof Omfors, Per Bering, Stefan Peterson, Daniel Lennartsson, Mikael Andersson, Robert Gustafsson, Sofia Friman, Tor Kreutzman, Madeleine Nicolaizen och Pierre Nordlander.

Vi är med andra ord 1310 ciklidister som i år valt att stödja ciklidhobbyn genom ett medlemskap i NCS. Förhoppningsvis blir 2005 ett ännu bättre år med fler aktiva medlemmar och massor av intressanta medlemsartiklar. Slutet på 2004 visar att det finns massor av potential, så kom igen med ditt bidrag till nästa års verksamhet. Och givetvis ses vi i Filipstad på stämman!

/Mikael Mayer

…ja visst jag, det var visst det där med nr 1300…

Sofia Friman blev nr 1300 och förhoppningsvis får vi göra en medlemspresentation med henne i ett kommande CB. Tomten funderar vad som kan bli följden av detta, julklapp kanske kommer... vem vet [?]

- Lars Falk

Kommentar

• henrikrock
                      Användare
                      • November 2003
                      • 97

Får vi gamla medlemmar något inbetalningskort med posten?

Kommentar

• LadyTiera

Whoho! jag blev nr 1300! *går och äter lite tårta och betalr in avgiften för år 2005*

Kommentar

• Mikael
                          Användare
                          • April 2002
                          • 347

Så var det dags att summera 2004.

2004 innebar en mycket god utveckling för föreningen såväl i fråga om medlemstillströmningen som föreningsmässigt. Ciklidbladet har nått en kvalitetsnivå som är mycket hög och medlemmar hör av sig till styrelsen med massor av idéer och tankar, det riktigt roliga med det är att många av dem även har visat sig vara bereda att omsätta sin kreativitet i konkret handling. Mer sådant vill vi ha 2005!

Årets sista medlem har nu dykt upp, det blev en norrman som heter Espen Hoff, varmt välkommen säger vi även till honom. Givetvis kommer Espen inte att kunna motstå ett medlemskap även 2005, och inte någon av er övriga heller Med Espen blev vi 1311 medlemmar 2004.

Jag hoppas och tror att 2005 kommer att bli minst lika bra. det kommer visserligen att innebära en massa arbete för min och övriga styrelsemedlemmars del men det är vi alla glada för! Välkomna alla till ett nytt år i föreningen NCS.

Denna tråd avslutas nu och kanske dyker en liknade tråd upp för 2005.

/Mikael Mayer
                          Medlemsansvarig NCS

- Lars Falk

Kommentar

• Mikael
                            Användare
                            • April 2002
                            • 347

Jag är nu tvungen att ta upp denna tråd ett litet ögonblick till

Under de sista dagarna 2004 bestämde sig ytterligare en person att bli medlem 2004, ett utomordentligt val naturligtvis!

Som årets sista medlem hälsar vi Håkan Olsson välkommen.

Slutsumman blev alltså 1312

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

Arbetssätt...