Nya NCS-medlemmar

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • e-bear
    Användare
    • May 2004
    • 58

OK! Tackar Kjell, måste ha glömt att ta på linserna när jag spanade igenom tråden...

Mvh

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Användare
      • April 2002
      • 4619

citatetta är sannolikt också den sista rapport som jag lämnar eftersom jag inom kort hade tänkt att besöka Mikael Mayer och gå igenom hur medlemsregistret är upplagt med honom så att han kan ta över det hela. Först skall dock Mikael flytta färdigt men sedan blir det Mikael som fortsätter med dessa rapporter.
      Tyvärr alla ni som drog en lättnadens suck - så lätt blev ni inte av med mig[].
      Jag och Mikael har inte hunnit träffas ännu och det blir nog sannolikt först den 4/9 i samband med att styrelsen har möte i Alingsås - så tills dess får ni dras med mig.

Anette (kassören) verkar dock ha klarat av det mesta av flyttbestyren och har skickat mig ett utdrag om vilka som betalt in medlemsavgift under perioden.
      Nedanstående medlemmar välkomnas som NCS medlemmar
      Kim Isdal Knudsen, Kent Fransson, Anders Svensson, Sebastian Nilsson, Björn Olander, Patric Reidevall, Stefan Larsén, Rickard Hedlund, Elin Hillgren och Daniel Sivrup.

Vi önskar er välkomna och ni kommer att få era medlemskort inom några dagar.
      Totalt har vi nu kommit upp i 1207 medlemmar för 2004.
      Ciklidhälsningar
      Kjell

Kommentar

• Centurion
        Användare
        • October 2003
        • 210

citat:
        Totalt har vi nu kommit upp i 1207 medlemmar för 2004.
        Nyfiken som man är så undrar man ju hur detta antal står sig mot tidigare år samt vilka år och antal som är botten och toppen-rekord?
        Kanske har tagits upp innan men...
        http://www.adelgren.se/akvarium/

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Skrivet (och framräknad statistik) av Kjell Fohrman nämndes tidigare i denna tråd (sida3).

citat:Kollade i gamla årsmötesprotokoll och hittade dessa siffror

1995 - ca. 1400
          1997 - 1222
          1998 - 1166
          1999 - En bra bit under 1.000 (står inte mer än så i protokollet)
          2000 - 812
          2001 - 952
          2002 - 1001
          2003 - 1127
          2004 - ???, men vi har ju redan snart nått siffrorna för 2003 så nog kan man räkna med en ökning på minst 10% i år också.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

Kommentar

• deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

Yessss!!!

Där fick man bekräftelse att man är medlem...fasen va skoj!!!

Deathdealer a.k Stefan Larsén
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Gick igår igenom hur medlemsregistret funkar med Michael Mayer http://www.ciklid.se/forum/pop_profi...=display&id=90
              Han är nu den som för NCS räkning i fortsättningen kommer att skicka ut medlemskort och nya Ciklidblad samt hålla liv i dennna tråd.
              Så därför så slipper ni mig åtminstone här, men ni blir ändå inte helt av med mig eftersom jag även framöver kommer att hjälpa redaktören för CB med lite artiklar (en om fisktuberkolos, en om Interzoo samt Cikliden i det kommande numret - i nummer 4 en om Diskuschampionatet samt Cikliden).
              Ciklidhälsningar
              Kjell

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

citat:men ni blir ändå inte helt av med mig eftersom jag även framöver kommer att hjälpa redaktören för CB med lite artiklar (en om fisktuberkolos, en om Interzoo samt Cikliden i det kommande numret - i nummer 4 en om Diskuschampionatet samt Cikliden).
                Det låter bra att "vi" inte blir av med dig i första taget och det skall bli intressant att läsade artiklar du planerar skriva.

Kommentar

• Mikael
                  Användare
                  • April 2002
                  • 347

Så var det dags att försöka axla Kjells roll som medlemsansvarig fullt ut. Jag börjar med att hälsa följande personer välkomna till NCS:

Pål M Liseth, Ståle Breivoll, Rickard Örnemark, Mattias Ingvall, Richard Härling, Matias Sjöström, Kjell Bjordal, Oskar Bergkvist, Ulf Andersson, Kent Sjögren, Jörgen Petersen, Martin Olsson, Arvid Asplund, Patrik Svensson, Jenny Lindahl, Olof Ströander, Karl Johan Erasmie, Mia Söderström, Kent Gunnarsson, Mikael Ahlin och Mikael Berg.

Vi är nu 1229 medlemmar 2004, blir vi 1300 innan årets slut? Värva en kompis eller två!!! Kanske 1400... all time high?

/Mikael Mayer
                  Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• roccster
                    Användare
                    • August 2004
                    • 583

Wuhuuu!!

Jag tackar och bockar.

Richard med ch dock

/ Richard Örnemark
                    MVH

/ Richard
                    http://www.ornemark.com

Kommentar

• Mikael
                      Användare
                      • April 2002
                      • 347

Idag kom en sista lycklig ny medlem per post. Han som hann med precis i sista stund för att komma med i detta utskick av CB är Allessandro Di Mauro, välkommen till NCS! 1230 medlemmar således och ännu är det tre månader kvar på året.

Angående "Richard med ch dock ";

Tyvärr Rickard, mitt rättsatvingspogrom klarar inte mer än en Rickardvariant... [:p] Fast kannske ärr det fisat tilll cbb nr 44444444

/Miakell
                      Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

- Lars Falk

Kommentar

• roccster
                        Användare
                        • August 2004
                        • 583

Hahaha...

Du får uppgradera från Wordperfect 4.1 till Word vettu
                        MVH

/ Richard
                        http://www.ornemark.com

Kommentar

• Mikael
                          Användare
                          • April 2002
                          • 347

Så tar vi ett steg upp igen i medlemsantal. Följande nya lyckliga medlemmar har tillkommit sedan sist:

Robert Sundholm, Jan Nilsson, Hans-Bertil Olsson, Alexander Ylipää,
                          Stefan Alexandersson och slutligen Patrik Bergh. = 1236

Välkomna!

/Mikael Mayer

- Lars Falk

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

Kul att det rör på sig - tänk om vi skulle nå över 1300!!!
                            Ja, ja föresten jag har ju tjuvtittat på fotona till den nya almanacka som medlemmarna får i samband med nästa nummer och när man sett de fantastiska fotona i den så vore det snarare underligt om vi inte går över 1300 - för vem vill missa den.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Kjell Fohrman

Kul att det rör på sig - tänk om vi skulle nå över 1300!!!
                              Det borde inte vara några problem tycker jag efter att idag gått igenom materialet till CB 4. Det ser riktigt lovande ut med många bra artiklar, bl a en av Ad Konings. Nummer 4 kommer ju dessutom att vara uttökat till 56 sidor.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Mr.Fish
                                Användare
                                • May 2004
                                • 1403

När får man veta att man är medlem ? Jag betalade avgiften för någon vecka sedan,men har inte fått någon bekräftelse på att jag medlem.
                                M.v.h. Patrik Bergh.

Kommentar

Arbetssätt...