Nya NCS-medlemmar

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Nedanstående personer (som inte var medlemmar 2003) har löst medlemskap för 2004.
    Sebastian Carlsson, M.Karlsson, Leif Holmqvist, Olga Chilkova, Peter Thryselius, Göran Bessner, Albin Ekenberg och Uppsala KOmmun (prod.nämnd, Vård och utbildning).
    Vi önskar er välkomna och ni kommer att få era medlemskort inom några dagar.
    Totalt har vi nu kommit upp i 1181 medlemmar för 2004.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

Kommentar

• Mathias-D
      Styrelsemedlem
      • January 2003
      • 513

Det är väll några 1000 extra som ni/vi får in i år eller??
      Kan det leda till mera produkter vid bunuserbjudadet i år??

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Än så länge är det 50 st fler i år än förra året. Dock har ju också tillkommit en del extra utgifter jämfört med förra året t.ex. stipendier och priser i foto- och tekniktävling.
        Ja det kan säkert vara fler saker också men det är jag inte insatt i.

Kommentar

• Mathias-D
          Styrelsemedlem
          • January 2003
          • 513

är det semester lr??

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Användare
            • April 2002
            • 4619

citat:är det semester lr??
            Ja det är minst sagt dött för tillfället och bara bara 1-2 nya tillkommer nu per vecka - räknar med att göra en sammanställning kommande vecka.

Kommentar

• Mathias-D
              Styrelsemedlem
              • January 2003
              • 513

ok...ja det går ju på sparlåga nu på sommaren..

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Användare
                • April 2002
                • 4619

Det är nu en månad sedan min senaste rapportering och orskaen till detta är att det varit minst sagt lugnt under juli - totalt har det bara blivit sju medlemmar under en hel månad. Detta är dock inte alltför förvånande eftersom det alltid brukar vara lugnt under denna period.
                Nedanstående personer har i alla fall löst medlemskap för 2004 sedan sist - Mikael Lundahl, Jens Forsgren, Eskil Nilsson, Kristian Andersson, Rickard Wallin, Kari Saarii och Tony Meijer.
                Vi önskar er välkomna och ni kommer att få era medlemskort inom några få dagar.
                Totalt har vi nu kommit upp i 1188 medlemmar för 2004.
                Ciklidhälsningar
                Kjell

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

citatetta är dock inte alltför förvånande eftersom det alltid brukar vara lugnt under denna period.
                  Nu är jag igång igen...

Men hur ser det statistiskt ut i andra halvlek (höst/vinter) med nyregistreringar?

För övrigt så tycker jag att siffran 1188 medlemmar för 2004 är ett bra resultat. Det är bara att gratulera alla som har med denna förening att göra på ett eller annat sätt...
                  Styrelsen och andra ideellt arbetande gör ett riktigt bra arbete, men även "vanliga" medlemmar (mig inkluderad) hjälper till mer i nyrekryteringen efter vad jag sett. Det känns verkligen trevligt med detta engagemang.

Kommentar

• Kjell Fohrman
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4619

citat:Men hur ser det statistiskt ut i andra halvlek (höst/vinter) med nyregistreringar?
                    Självklart blir det alltid flest nya medlemmar i början av året - dock är hösten bättre än sommaren. Det brukar också vara en liten topp innan nummer 4 eftersom dels så kommer almanackan swamtidigt med nr 4 och så brukar bonuserbjudandet vara i samma veva.

Sedan nummer 2 kom ut så har det blivit 32 nya medlemmar. Jag skulle tippa att det tillkommer ca. 50-70 ytterligare medlemmar under året och det gör väl att ökningen under 2004 ligger i ungefär samma nivå som under 2003 och året dessförinnan.

Det kan också vara värt att nämna att 203 av de som var medlemmar under 2003 inte har förnyat sitt medlemskap för 2004 - detta är ett tämligen normalt "svinn".

citattyrelsen och andra ideellt arbetande gör ett riktigt bra arbete, men även "vanliga" medlemmar (mig inkluderad) hjälper till mer i nyrekryteringen efter vad jag sett. Det känns verkligen trevligt med detta engagemang.
                    Håller helt med och den viktigaste marknadsföringen är utan tvekan idag webben - främst naturligtvis ciklid.se men i viss mån även zoopet.com. Dessvärre är det dock rätt få NCS-marknadsförare som är aktiva på t.ex. Akvarieguiden och norska Nettakvariet som ju också är ganska stora akvariehemsidor.
                    Inför skickades det också ut ett antal inbetalningskort, affischer samt info till ett drygt 30-tal ciklidaffärer, samt till sveriges samtliga akvarieföreningar - om detta har gett resultat är dock svårt att sia om. Utfallet blev dock inte exceptionellt bra för i så fall hade vi nog kunnat notera det på något sätt.

Den viktigaste marknadsföreningsåtgärden är utan tvekan den som enskilda personer gör på webben samt i sina föreningar och alla dessa som "arbetar" i det tysta är de som vi främst kan tacka för att vi blir fler medlemmar hela tiden. Dock i kombination med att Ciklidbladet hela tiden blir bättre och bättre.
                    Ciklidhälsningar
                    Kjell

Kommentar

• ZakatH
                      Användare
                      • April 2004
                      • 313

Trevligt trevligt, kommer vakta postlådan ordentligt denna veckan. =)

Kommentar

• Kjell Fohrman
                        Användare
                        • April 2002
                        • 4619

Det har faktiskt ramlat in några nya medlemmar under den senaste veckan.
                        Nedanstående personer har löst medlemskap för 2004 sedan sist - Jan Malmsten, Per Ole Johansen, Stefan Axelsson, Anders Isaksson, Tomas Wallengren, Helén Hansson, Tommy Gustafsson, Anders Larsson och Per Johansson.
                        Vi önskar er välkomna och ni kommer att få era medlemskort inom några få dagar.
                        Totalt har vi nu kommit upp i 1197 medlemmar för 2004.
                        Detta är sannolikt också den sista rapport som jag lämnar eftersom jag inom kort hade tänkt att besöka Mikael Mayer och gå igenom hur medlemsregistret är upplagt med honom så att han kan ta över det hela. Först skall dock Mikael flytta färdigt men sedan blir det Mikael som fortsätter med dessa rapporter.
                        Ciklidhälsningar
                        Kjell

Kommentar

• e-bear
                          Användare
                          • May 2004
                          • 58

Hej!
                          Jag är relativt ny medlem (var inte med 2003) och har betalt avgiften för i år.. har fått hem mitt medlemskort men jag stod inte med på listan över nya medlemar som betalt det står heller inte att jag är medlem på "infon" bredvid mina inlägg.

Har det blivit nått fel?

Mvh

Kommentar

• Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

citat:jag stod inte med på listan över nya medlemar som betalt det
                            Så här skrev jag den 25/5 i denna tråd.

"Nedanstående personer (som inte var medlemmar 2003) har löst medlemskap för 2004.
                            Thomas Tofft, Esbjörn Eriksson, Henrik Vehkaoja, Roger Tangvik, Ove Andre Nyborg, Yvonne Björk. Sandra Olsson, Per Hanstorp, Bosse Jansson och Ivan Hedley Enger.
                            Vi önskar er välkomna och ni kommer att få era medlemskort inom några dag"

citat:det står heller inte att jag är medlem på "infon" bredvid mina inlägg.
                            Det fyller man i själv i sin profil.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

Kommentar

• Ante
                              Användare
                              • November 2002
                              • 571

Roger Tangvik: detta var ju ett riktigt Ciklid-klingande namn

Kommentar

• Prayerman
                                Användare
                                • June 2004
                                • 1314

Gött att vara med. Tyvärr har jag ännu inte kunnat smaka sötman av ett medlemsskap då jag ännu inte har något medlemskort. Men jag ser fram emot tidningarna och allt annat gott.
                                Tomas Wallengren
                                http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

Kommentar

Arbetssätt...