samma frågor igen?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MagnusL
    Användare
    • January 2004
    • 326

citat:Ursprungligen skickat av orm

bah!

sett flera skräckexempel på forum med 15-20 stickys i varje avdelning. det är jobbigt och fult och att säga det ÄR konstruktiv kritik! eller menar du att man bara är konstruktiv om man tycker som du?
    Håller med om 15-20 stickeys, då pajar hela navigationen, 3-4 är max för min smak.
    Magnus Lovgren

Kommentar

• Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 1913

En avdelning där det är OK att lägga in bilder i sina svar/frågor direkt i forumet?=)

Kommentar

• Johan
        Användare
        • August 2002
        • 3029

foto finns som separat avdelning på det forum som du länkar (aquarium photo el nåt sånt heter det) till det är något liknade jag tänkt mig. jag anser att deras forum borde vara en föreblild för detta. de har vettiga avdelningar samt ett mycket väl fungerande forum med kloka moderatorer som är mycket kompetenta.

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10777

citat:de har vettiga avdelningar samt ett mycket väl fungerande forum med kloka moderatorer som är mycket kompetenta.
          Längtar du efter en boxningsmatch med ciklid.se´s forumansvariga?

Skämt åsido...jag förstår vad du menar...men jag tycker även att detta forum håller hög klass. Ett forum blir aldrig bättre än dess användare.
          Väldigt bra att ventilera idéer om hur forumet kan utvecklas och det är inte dumt att titta på andras lösningar och se om de kan vara till fördel för detta forum också.

Kommentar

• Fredrik H.
            Användare
            • April 2002
            • 1884

Jag tycker att det bara är moderatorerna som svarar på cichlid-forum. Antingen är de fruktansvärt "amerikanskt" övertrevliga och konflikrädda eller så er de bossiga och arroganta. Jag har besökt det forumet nästan dagligen sedan det startades och är dessutom "site-sponsor" och jag tycker att vårt forum slår cichlid-forum i nästan allt.

mvh,
            Fredrik H.
            Gratis konto på: www.cichlidtube.com
            www.cichlidgallery.org
            www.tropheini.com

Kommentar

• Johan
              Användare
              • August 2002
              • 3029

det kontakter jag har haft med moderatorerna främst fogelhund tycker jag extremt trevlig o kunnig .och det är inte en jämförelse jag är ute efte med våra moderatorer. sen är ju smaken som baken men det är helt naturligt. det som jag tycker är något att eftersträva är dels några av deras avdelningar som jag nämt tidigare sen HeNkEdeh sista inlägg är ju inte fel heller.

Kommentar

• Henrik Dehlin
                NCS Medlem
                • September 2002
                • 1913

Det jag sa tror jag dock dom redan sakt att det inte blir nått med för om det skulle komma upp falska eller snodda bilder så skulle ciklid.se få ansvara för det?Har svårt att tro på det även fast det sakts redan en gång men men,Fördelen med det skulle juh bli att man slipper lägga upp bilder på en egen sida,Alltså man kan ladda upp bilderna direkt ifrån datorn och på så sätt skulle endel svar var mycket lättare att förstå även endel frågor..Men det skulle bli betydligt tråkigare för 56k:arna och att göra en ny avdelning där det inte kommer att vara en ända 56k:are är väll inte heller direkt trevligt;P

Kommentar

• Johan
                  Användare
                  • August 2002
                  • 3029

de forum som jag varit inne på baseras på att man länkar in en bild via nåt [img] variant från befintlig hemsida. vet inte om det är genoförbart att ladde direkt från hårddisk.

Kommentar

• Henrik Dehlin
                    NCS Medlem
                    • September 2002
                    • 1913

Har för mig att man gör så på Saltvattensguidens forum,

Kommentar

• Johan
                      Användare
                      • August 2002
                      • 3029

okej. har inte varit inne där o kolla så jag vet inte hur det funkar där. funkar det bra där, används funktionen?

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

Vad har bilderna med "samma frågor" att göra...
                        Bilderna har vi diskuterat i en annan tråd så det räcker.
                        Om någon är lat och ställer en standarfråga, så är det väl inte så jobbigt att kort och korrekt hänvisa till sökmotorn. Bättre det än att skriva ett slarvigt svar.
                        Anders L

Kommentar

• Bjarne Sætrang
                          Användare
                          • October 2003
                          • 167

Heisann
                          På norske Nettakvariet http://www.diskusjonsforum.no/akvariet/ har vi muligheten til både å linke til bilder med html-tags + å laste opp fra egen harddisk. Meget populært Dette gjør at vi også kan lage bildeartikler av t.ex gode DIY-tråder ( http://www.diskusjonsforum.no/akvari...&threadid=7613 )
                          Mvh Bjarne
                          www.aquadigital.net

Kommentar

• Henrik Dehlin
                            NCS Medlem
                            • September 2002
                            • 1913

citat:funkar det bra där, används funktionen?
                            Jag tycker den funkar kanon där,jag använder den inte så mycket eftersom jag inte skriver så mycket där men jag läser nästan allt och dom har användning av den nästan hela tiden dom visar ritningar,hur man placerarar stenarna snyggt,hur man gömmer teknik bra och när dom vill skryta med sina snygga fiskar/akvarium =)mm..

Kommentar

• MagnusL
                              Användare
                              • January 2004
                              • 326

citat:Ursprungligen skickat av anli

Vad har bilderna med "samma frågor" att göra...
                              Bilderna har vi diskuterat i en annan tråd så det räcker.
                              Om någon är lat och ställer en standarfråga, så är det väl inte så jobbigt att kort och korrekt hänvisa till sökmotorn. Bättre det än att skriva ett slarvigt svar.
                              En sticky lägger man inte in för att folk är lata, den har man ju där för att skapa en fastlåst tråd för en viss disskusion, fördelen med detta är ju att man slipper en mängd trådar som handlar om samma sak.
                              Magnus Lovgren

Kommentar

• Ola Svensson
                                • April 2002
                                • 14633

Vilken är den fundamentala skilnaden mellan en "sticky" och en "FAQ"? http://www.ciklid.se/faq_artikel_visa_index.asp
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...