Köpa fisk i Tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amazon

    Köpa fisk i Tyskland

    Hej!
    Nu när det är billigt att färdas till Tyskland med flyg tänkte jag ta mig en fiskköpartur dit. Någon som vet några bra shop med stort utbud på discus och apistogramma i Frankfurt eller Hamburg?
  • Fiskar.nu
    Användare
    • September 2003
    • 442

    #2
    nu när det är billigt? åk med ryanair så är det super billigt, man kan åka dit året runt billigt med skyways eller ryanair. Var inte det nånting med catfish.com? som säljer fiskar, kommer inte riktig ihåg, kanske nån annan som vet
    375 liter till L-malar

    Kommentar

    • tropfrog
      Användare
      • July 2003
      • 1834

      #3
      Faktum är att fisk är mycket billigare i Sverige än i Tyskland.
      MVH
      Magnus

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

        #4
        men utbudet i tyskland är överlägset. jag kan inget om tysk geografi men hit http://www.zentrale-du.de/hobbyzoo-tillmann/index.htm skulle jag vilja åka. ser att de inte har en apisto eller diskus så långt ögat nådde dock
        fish r friend

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Användare
          • April 2002
          • 4619

          #5
          Det är som tropfrog skriver - fisk är billigare i Sverige, men också som orm skriver - utbudet i Tyskland är större.
          De bästa affärerna i Tyskland ligger utan tvekan i Ruhr-området - många bra affärer med korta avstånd mellan dem.

          I Hamburg är det väl främst Aquarien-Grotte eller något liknande som är mest sevärt.
          I Franfurt finns ju Aquarium Glaser (2-3 mil sydost om Frankfurt), men de har bara öppet för affärer, samt Maltavi (ca. 5 mil norr om Frankfurt) som också är grossist men även säljer till privatpersoner. De har dock nästan enbart afrikanska ciklider.
          Ciklidhälsningar
          Kjell

          Kommentar

          Arbetssätt...