If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har 2000 liter/timme i min 375a. Med L.Multi, J.Regani & N.brichardi och det fungerar fint. Jag har dock ganska mycket sten i akvariumet som bromsar upp det hela en hel del.
Så det borde fungera för dig med. Annars kan man ju dämpa det hela med en lite filterbit på utblåset eller strilrör...
Tropheus går absolut bort eftersom att akvariumet är på tok för kort, men ngn sorts leptosoma kasnke eftersom att det är så högt, men med tanka på längden kanske bara ngn hane o 4 honor? Sen ngn daffodill lr olivaceus lr kanske en prinnsessa lär fungera. Kanske ngn julle eller lelelupi?
Snäckorna är från ca 5 mm. Men det stora flertalet är större än 1,5 cm. Efterssom fotona är tagna på eftermiddagen så ser man inte så många, dom gräver ner sig dagtid. När skymmningen kommer så kryper dom fram överallt för att rensa i karet, mycket effektiva.
Kalkstenen ordnade jag på en fabrik i Helsingborg, men har man inga kontakter där så är det nog kört.
MVH
Magnus
Kommentar