If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är väl alltid roligt med något nytt!! om man läser på länken står det vad det innehåller, kan tyvärr inte tyda vad som menas (sov nog på dom lektionerna) och eftersom det är glas pärlor och inte krossat glas borde det ju funka...
dom sålde även marmorkross och råda sand som blästermedel!
här är orsaken varför jag tog upp denna diskusion.
jag funderade på att köpa nån sort av bläst och när jag frågade pappa om de fanns vit bläst. så hörde en av hans bekanta o han sa att de finns just den här glasblästen. och då tänkte ja fråga här på forumet om någon hade prövat detta
jag tror inte hon menar glas som man kan blästra med, utan den sand som finns bla på biltema ,den är ljus mycket fin sand,,,, men tvätta den noga först.Man kan ju bälstra med glas/sand /stålkulor mm bara de är tillräckligt fina,men håll dej till sanden i akvariet,,,:-)
Jag vet att folk inom saltvattensakvaristiken använt finkorniga glaskulor som substrat, och det lär skall ha funkat bra. Jag har dock aldrig sett det själv.
Både finkorniga glaskulor och krossat glas används för blästring, och jag vet inte vilken sort Biltema kan tänkas sälja. Det borde dock de själva veta. Glaskulorna är säkert helt säkra.
Kommentar