Hej, min 25cm långa Gibbiceps har varit fläckig "kamouflagefärgad" de sista dagarna till och från. Kan det bero på stress eller något annat? Den käkar vad jag kan se.
"Kamouflage"-färgad Gibbiceps...stressad?
Kollaps
X
-
"Kamouflage"-färgad Gibbiceps...stressad?
Taggar: Ingen -
Ett problem brukar vara att de får för lite käk. Stor fisk vill ha mycket. Ju större desto mer. . Camofärgen beror mest troligt på rädd av någon anledning.
Min gibbi svälter och jag skäms. Inte mer än 15 cm på två år.SALAR -
men det är ju busenkelt att köpa alg eller spirulina tabletter å släppa ner en sån på kvällen 2-3 dar i veckan./Glenn Wouda
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156507Kommentar
-
Den käkar alger, det finns det ganska gott om... Ligger ofta på samma ställe, vad den gör på nätterna, ja... det visste man inte.Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av salar
Ett problem brukar vara att de får för lite käk. Stor fisk vill ha mycket. Ju större desto mer. . Camofärgen beror mest troligt på rädd av någon anledning.
Min gibbi svälter och jag skäms. Inte mer än 15 cm på två år.
Har den nåt gömställe eftersom dom är nattaktiva. Malar bör stödmatas med maltablletter..Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Lucipher
citat:Ursprungligen skickat av salar
Min gibbi svälter och jag skäms. Inte mer än 15 cm på två år.
Har den nåt gömställe eftersom dom är nattaktiva. Malar bör stödmatas med maltablletter..SALARKommentar
-
Kommentar