inte igen????????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    inte igen????????

    hejsan!
    jag behandlade mina diskusar mot gälparasiter med sterazin för någon dag sen....
    imorse så såg jag att några diskusar andades häftigt och andades bara med en gäle!!!
    endel "hostar" också!
    det kan inte vara möjlig?? är så less att köpa medecin...
    jag har ett 70 l kar ledigt, kan jag ha i dom där? i saltbad?
    hjälp vet inte hur man ska förinta gälparasiter!!!
    Mvh Alex
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 1913

    #2
    Du värkar har rätt mycket problem med dina diskusar för tillfället och jag kan nästan inte ett smack om diskusar...men denna sida är iaf kanon och går igenom många sjukdomar och medcin men den kanske du redan sett ??

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • October 2003
      • 3615

      #3
      jo jag har läst där,......men jag fattar inte hur det kan vara möjligt??
      Mvh Alex

      Kommentar

      • onkyo
        Användare
        • December 2003
        • 18

        #4
        Hej,

        Jag behandlade i ett separat kar i 14 dagar. Använde salt(1 dl per 100 liter), sterazin(enligt förpackning) och förhöjd temperatur(34-35 grader). Ett par tre dagar efter att det att jag var säker på att de mådde bra slutatde jag med medecinering oc de fick sen gå kvar med dagliga vattenbyten, 1 grads sänkning per dag till 29 grader.. Lät de sedan gå kvar i 3-4 dagar innan jag tog tillbaka dom. Det här var för en månad sen ungefär, och det ser fortsatt bra ut. Behandlade du tillräckligt länge?(eftersom du skriver att du behandlade för någon dag sen)

        Dokumenterade detta här... http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...500&gid=135426

        /C

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=131500

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

          #5
          jag behandlade i 3 dagar och då försvann parasiterna, men nu har de kommit tillbacka och jag undrar hur mycket salt jag ska häva i ett 70 l kar?? och räker det med bara ett saltbad? jag har inte någon mer medecin hemma!!
          Mvh Alex

          Kommentar

          Arbetssätt...