If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har hort att Texas cikliden ar mer aggressiv an carpinte. Med tanke pa att carpinte'n kan gora livet mycket surt for vissa fiskar sa kan det vara nagot att tanka pa.
Carpinte blir inte lika stor och den ar "mindre" aggresiv. Texas blir storre och mer elak. Texas ar kand "Tank Buster" bland aquarister har i USA. Dvs, en dag sa tar dom over allt i din burk.
Nar det galler carpinte sa ar det en mycket tuff fisk, otroligt personlig och "owner responsive."
(En del drar paraleller mellan Texas och Trimac. Om detta ar sant sa kan jag saga av erfarenhet saga att Trimac ciklider kan vara riktiga monster att ha och gora med. Om Texas ciklider ar i narheten av trimac ciklider sa talar vi kriminellt elaka)
Skaffa carpinte och prova!Dom ar mycket individuella och det kan ga. Men jag skulle avakta med en Texas tills du har en storre burk. Kan vara ide att skaffa en ensam fisk var det galler carpinte.
Carpinte kallas också 'Grön Texas'. Min Erfarenhet av Carpinte är att dom är normal-aggressiva centralamerikaner. Kissekatter jämfört med Trimacs ialalfall.
Kommentar