Fototävling - snyft

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #16
    Döh? Men då får man väl reda på vinnarna i december då...2005.

    Kommentar

    • Juanito
      Användare
      • May 2002
      • 180

      #17
      Och hur ordnar man det med dynamiska IP nummer. Coookies är det enda jag kommer på.
      juanito

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • August 2002
        • 3743

        #18
        Kör alternativet med namn, adress etc som Kjell sa, man kanske t.o.m kan tvinga folk att uppge personnummer och telefonnummer, allt för att göra det så bökigt som möjligt att fuska. Och måste man prompt vara anonym så får man väl låta bli att rösta.

        Mvh Fredrik Isaksson
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • Sven W
          Användare
          • October 2003
          • 157

          #19
          Det blir också rätt OK att basera det på inloggningsnamnet tillsammans med ett krav på att man skall ha varit medlem i vissa tid.

          Cookies är alldeles för lätt att fuska med så det tror jag inte på. Vill man vara helt säker är det ju annars certifikat som gäller. Det är det som använts vid tester av elektronisk röstning till allmänna val. Detta är dock garanterat overkill, så noga kan det väl ändå inte vara.
          /Sven

          Kommentar

          • Torsten
            NCS Medlem
            • September 2002
            • 647

            #20
            En liten fråga..

            Omröstningen kommer väl vara densamma för både ciklid.se och zoopet.com, eller?

            På Zoopet är man ju inte medlem på samma sätt som i Ciklidsällskapet, så kravet på medlemsnummer blir ju då lite svårare, om nu allt e som jag antar! =)

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

              #21
              citat:Omröstningen kommer väl vara densamma för både ciklid.se och zoopet.com, eller?
              Som jag skrev ovan
              "Omröstningen är ju öppen för medlemmar både på ciklid.se och zoopet"

              citatå Zoopet är man ju inte medlem på samma sätt som i Ciklidsällskapet, så kravet på medlemsnummer blir ju då lite svårare
              Nej men på ciklid.se och zoopet.com är man medlem på samma sätt.
              Don´t worry - omröstningen kommer att bli extremt omständig - om så krävs kommer vi att kräva en DNA-analys av alla röstande
              Ciklidhälsningar
              Kjell

              Kommentar

              Arbetssätt...