"Betalningspåminnelser" utskickade

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    "Betalningspåminnelser" utskickade

    Jag har skickat ett brev till samtliga de som var medlemmar i NCS 2003 och bor i Sverige (ej till övriga) och som ännu inte betalt medlemsavgiften för 2004.
    Det är bara en påminnelse om att inte glömma av att betala in.
    Brevet kommer fram på fredag eller måndag.
    Ni som har redan har betalt för 2004 får ju också på detta sätt en bekräftelse på att deras inbetalning har registrerats (genom att ni inte får något brev).
    Ciklidhälsningar
    Kjell
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #2
    Det verkar som om en hel del fått påminnelsen idag.
    Det verkar dock som om jag uttryckt mig lite klumpigt - en del har tytt ordet "Påminnelse" som att man måste betala medlemsavgift om man inte har anmält sitt utträde.
    Självklart är det inte så - det är bara att strunta i att betala om man av någon fullkomligt oförklarlig anledning inte kan vara medlem under 2004.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

      #3
      De som har tänkt avsluta sitt medlemskap behöver en påminnelse om vad dom går miste om .
      Jag som just nu sitter och arbetar på nästa nummer av Ciklidbladet kan konstatera att de som inte betalar medlemsafgift för 2004 kommer att gå miste om mycket intressant.
      Dessutom finns det ju många andra bra skäl att vara medlem i NCS.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #4
        Jobbar "Ni" med CB på heltid? Dvs. har ni NCS som jobb?
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #5
          Svar ja! men tyvärr oavlönat .
          Vi lägger ner mycket tid men har också vanliga avlönade jobb "sidan av".
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • sundelin
            Användare
            • October 2003
            • 234

            #6
            jag har inte fått någon påminnelse men jag betalade iallafall, alltså ny medlem. Undrar bara hur länge det tar från att man betalar till att man är medlem? Kommer det nått på posten eller??

            Kommentar

            • Henrik Dehlin
              NCS Medlem
              • September 2002
              • 1913

              #7
              citat:jag har inte fått någon påminnelse men jag betalade iallafall
              Det beror kanske på att du aldrig vart medlem eller hur skulle dom veta att du vill ha en påminnelse?=)

              Kommentar

              • sundelin
                Användare
                • October 2003
                • 234

                #8
                det var ju det jag menade att jag ville bli medlem =)

                ändras till:Ska bli medlem

                Kommentar

                • styrbjorn
                  Användare
                  • May 2003
                  • 9

                  #9
                  När kommer nya medlemskortet?

                  Kommentar

                  • Henrik Dehlin
                    NCS Medlem
                    • September 2002
                    • 1913

                    #10
                    kopierat från en annan tråd där nyss samma fråga ställdes och då svara kjell så här
                    "Så här står det i föreningsinfo.
                    "De första medlemkorten för året skickas först ut i början av februari."
                    Exakt när kommer att meddelas här på ciklid.se"

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4619

                      #11
                      Internet sparar tid - pyttsan
                      Förbjud inbetalningar via internet.
                      Idag är det totalt kaos med internetbetalningar - inbetalningar kommer in utan några uppgifter alls. Ofta så är det en i familjen som står för kontot vilket innebär att om X vill bli medlem så kommer inbetalningen från Y och Y bokförs som medlem.
                      Alla är osäkra över om deras internetbetalningar funkar och därför skickar alla mail och vill ha bekräftelse vilket innebär att man får lägga massor av tid på att besvara mail om detta eller svara på telefon.
                      Säg att man nu i snitt lågt räknat får lägga 5 minuter på varje medlem för enbart registreringen så blir det närmare hundra timmar.
                      De registreringar som går absolut snabbast är de som betalt in i korrekt namn samt angett sitt gamla medlemsnummer - en stor blomma till dessa.
                      Ciklidhälsningar
                      Kjell

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        #12
                        Internet SPARAR tid...om användaren nyttjar det som det ska.

                        Man kan med ett enkelt tryck ändra OCR till meddelande så att man kan skriva några ord som betalningsmottagaren kan ta del av.

                        Jag tycker att det är slarv ifrån inbetalaren att inte skriva namn, adress och syfte på den rad som finns för meddelande...

                        Kommentar

                        • anli
                          Användare
                          • March 2003
                          • 3740

                          #13
                          Jag vill minnas att när jag gick med NCS i början av 2003, så blev jag väldig osäker när det gällde namn och adressuppgifter på internetinbetalningen. Nu när man är medlem så är det ju inga problem, bara nummer o namn bör ju räcka.

                          Varför inte fixa en bra pedagogisk instruktion om hur en internetbetalning skall utföras (med jättebokstäver kanske ).
                          Gärna tydligt på tryckt på inbetalningskortet.
                          Anders L

                          Kommentar

                          • Kjell Fohrman
                            Användare
                            • April 2002
                            • 4619

                            #14
                            citat:bara nummer o namn bör ju räcka.
                            Om man inte har ändrat adress så räcker detta.

                            citat:Varför inte fixa en bra pedagogisk instruktion om hur en internetbetalning skall utföras.
                            Man kan med ett enkelt tryck ändra OCR till meddelande så att man kan skriva några ord som betalningsmottagaren kan ta del av.
                            Är det samma för alla banker? Många ringer mig och påstår att det inte går att skriva något meddelande på deras internetinbetalningar.
                            Ciklidhälsningar
                            Kjell

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              #15
                              citat:Är det samma för alla banker? Många ringer mig och påstår att det inte går att skriva något meddelande på deras internetinbetalningar.
                              Jag vet inte det för jag har bara Föreningssparbanken. Där finns denna funktion. Det borde finnas på de andra också då de skall efterlikna pappersversionen...

                              Första gången jag sett att man får ett citat av två...men Kjell verkar kapabel till det mesta...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...