Hej
Jag har fastnat för "Heros Notatus" som jag just nu letar info om! Jag har beställt denna fisk men vill veta mera!
Enl Aqualog Southamerican cichlids lll sid 117
Franz Guyana och den ännu vackrare som jag tycker brit Guyana!
Men är ännu osäker vilken som är vilken!
Kanske nån vet?
Jag maialde med Alf Stalsvik i Norge, och fick följade tips:
I ditt andre akvarium kan du godt ha et par Heros notatus, det var når vi bare hadde en type Heros (Heros severus Heckel,1840) eller ”Cichlasoma” severum at vi, eller dere svensker, kalte den for Hantelcichlide. I dag finnes det flere typer Heros og vi har 7 forskjellige. Mange av dem er det uklarheter ved slik at de blir kalt for eksempel Heros sp. ”Inirida”.
Den fineste syntes jeg er den vi fanget i Guyana, den blir kalt Heros sp. ”Guyana” en kjempeflott fisk
Du som vet eller har erfarenhet av denna firra, snälla hjälp!
Jag vill köpa rätt antal och sort från början.
Ska jag köpa ett par som få växa upp tillsamans eller köpa fler??
info om Guyana!!
Ps jag ska inte avla på dem, men vill ha ett bra par med starka fina färger! Har fastnat för den starka gula färgen med rött och tigreringen/fläckarna
Ps. letar efter ett större kar, än mitt 170 liters, 400+ på gång!!
se bilder under Galleri, Önskefisken!
Jag har fastnat för "Heros Notatus" som jag just nu letar info om! Jag har beställt denna fisk men vill veta mera!
Enl Aqualog Southamerican cichlids lll sid 117
Franz Guyana och den ännu vackrare som jag tycker brit Guyana!
Men är ännu osäker vilken som är vilken!
Kanske nån vet?
Jag maialde med Alf Stalsvik i Norge, och fick följade tips:
I ditt andre akvarium kan du godt ha et par Heros notatus, det var når vi bare hadde en type Heros (Heros severus Heckel,1840) eller ”Cichlasoma” severum at vi, eller dere svensker, kalte den for Hantelcichlide. I dag finnes det flere typer Heros og vi har 7 forskjellige. Mange av dem er det uklarheter ved slik at de blir kalt for eksempel Heros sp. ”Inirida”.
Den fineste syntes jeg er den vi fanget i Guyana, den blir kalt Heros sp. ”Guyana” en kjempeflott fisk
Du som vet eller har erfarenhet av denna firra, snälla hjälp!
Jag vill köpa rätt antal och sort från början.
Ska jag köpa ett par som få växa upp tillsamans eller köpa fler??
info om Guyana!!
Ps jag ska inte avla på dem, men vill ha ett bra par med starka fina färger! Har fastnat för den starka gula färgen med rött och tigreringen/fläckarna
Ps. letar efter ett större kar, än mitt 170 liters, 400+ på gång!!
se bilder under Galleri, Önskefisken!
Kommentar