Små kräftor till malawi ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • September 2002
    • 1913

    Små kräftor till malawi ?

    Jo jag bor bara ett hus ifrån älven här och när sommarn börjar brukar det vara fullt med små kräftor utav vanliga kräftor,Dom finns i alla möjliga storlek från typ ½cm och uppåt skulle dessa funka som mat till större happlisar,rovfiskar och aulonocarer? För det är jätte lätt och fånga dom så detta kanske man vågar pröva att mata med nån gång?
  • Vannar
    Användare
    • April 2002
    • 339

    #2
    Javisst, det ær bara att mata. Vet inte vilken ælv du menar, ær det vældigt miljøførstørt kan det vara en reservation om det ær mycket gifter elelr metaller eller så, men det tror jag ju inte.

    det ær ju trevligt att ge dom levande och det borde gå bra men var uppmærksam på att dom kan bli sjuka och eller få med sig någon parasit. detta kan du avhjælpa om du fryser dom i ca två dagar innan du matar. bakterier dør inte nær man fryser men det brukar inte vara ngt problem.

    risker finns men jag tycker att det kan vara vært det, såvida du inte har svindyra VF då kanske det ær sækrast at avstå.
    / Jonas Vannar

    Kommentar

    • Henrik Dehlin
      NCS Medlem
      • September 2002
      • 1913

      #3
      citat:Javisst, det ær bara att mata. Vet inte vilken ælv du menar, ær det vældigt miljøførstørt kan det vara en reservation om det ær mycket gifter elelr metaller eller så, men det tror jag ju inte.
      Det är letälven i sjön möckeln som ligger mellan dfs och kga,Och nej,det är en rätt fin älv =]

      citat:det ær ju trevligt att ge dom levande
      Jo det var så jag tänkte och det är juh ganska lätt att få hyffsat stora mängder med dom här..

      citat:risker finns men jag tycker att det kan vara vært det, såvida du inte har svindyra VF då kanske det ær sækrast at avstå.
      Det värsta är att det är mycket dyra VFor men men jag får se ifall jag vågar =)
      Tack för svart!

      Kommentar

      Arbetssätt...