Torr räkmix.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    Torr räkmix.

    Jag gjorde räkmix för någon månad sedan och aldrig använde det, nu har jag tänkt mata mina dikusar med det för lite omväxling på fodret, kan man ge det?? Det är lite torrt, men de verkar gilla det.
    Kanske vitaminerna har försvunnit, men det är väl inte farligt?
    Mvh Alex
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • October 2003
    • 3615

    #2
    Ingen som vet
    Mvh Alex

    Kommentar

    • Hill
      Användare
      • December 2002
      • 52

      #3
      Farligt är det nog inte. Men eftersom diskus i allmänhet är ganska kräsna kanske de inte äter om det inte smakar bra...

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Jag skulle tro att näringsvärdena är i botten om den är "torr" som du beskriver...snudd på ren bukfylla. Hur har den blivit "torr" egentligen??

        Om den legat i frysen hela tiden (inplastad) så skall den fortfarande vara ok...
        En räkmix bör vara hållbar i ca 6 månader i fryst tillstånd...om inte mer.
        Jag har själv matat med fryst räkmix ett år efter tillverkningsdatum och den såg ut som nygjord och fiskarna åt också som vanligt...(det enda konstiga var att de utövade flytsim dagen efter...men det vet jag inte vad det berodde på...kanske dåligt vatten...Nej då...skoja bara)...de var lika pigga och lika färgade som tidigare. Det enda som jag tror räkmixen "tappade" var vitaminerna...men det vet jag inte säkert. Mixen verkade helt ok.

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • October 2003
          • 3615

          #5
          ok, tack påsen har varit öppen så det är därför ja frågade
          Mvh Alex

          Kommentar

          Arbetssätt...