Affärer i Göteborg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inneremont

    Affärer i Göteborg

    Hej!

    Jag är på väg till Göteborg över helgen och funderar ifall ni kunde hjälpa mig att hitta akvarieaffärer i trakten... Kan tänka mig att urvalet på böcker är bättre i Sverige än hemma i Finland, så en affär med akvarieböcker vore också bra!

    Tack (Flyger 9 januari)

    Petri Horttana, Helsingfors, Finland
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

    #2
    Du har en lista på bra akvarieaffär på "Första sidan" och de lämnar dessutom rabatt till NCS-medlemmar.
    Ciklidhälsningar
    Kjell

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

      #3
      Hej!

      om det är ciklider du är ute efter så bör väl nämnas herkules zoo på hisingen, nol´s ciklidhobby ca 3 mil norr göteborg, och zoomässan i kungsbacka ca 3mil söder, böckerna brukar vara riktigt billiga hos herkules.

      Ta en titt på http://www.gulasidorna.se/ och sök på zoologisk handel och göteborg så hittar du ytterligare ett gäng affärer där har du oxå möjlighet att ta ut kartor så du hittar dit.
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • salo
        Användare
        • April 2002
        • 314

        #4
        Trop Akvariefiskimporten på Kaggeledstorget har satsat mer på ciklider och byggt ut. De är ockå helt ok. http://www.tropakvariefiskimport.com/

        I övrigt kan jag bara bekräfta vad cichlids4fun skriver.

        Herkules kanonpriser på böcker, väl värt ett besök. Överlägset bäst sortiment på fiskar har Nols Ciklidhobby.

        /Jonas
        540 (180x60x50) under uppbyggnad
        30L Nano under planering
        Drömmer om ett Nanorev

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

          #5
          Stundtals har även Ciklidhuset i Lerum gott om intressant fisk. Tror dock inte han fått några nya sändningar de senaste veckorna.

          Tony Englund

          Kommentar

          • odilou
            Användare
            • April 2002
            • 308

            #6

            Bästa butiken i regionen för afrikanska ciklider. Mycket viltfångat. Härlig innehavare.


            Säljer framförallt diskus men även malawi/-tanganyika och sällskapsfisk.


            Bästa butiken i trakten för sydamerikaner, alla sorters dvärgciklider, västafrikaner, killis och sällskapsfisk. En väldigt traditionell butik i ett köpcentrum, med fyrfotadjur och reptiler i små burar etc. Otraditionellt nog med en mycket kunnig ägare. Jag rekommenderar!

            Herkules och Trop säljer i princip bara dussinfisk enligt snabbköpsmodellen. Dålig (och ibland felaktig) information om fiskarna, mycket (gissningsvis) Simontorp-odlat på ciklid-sidan och en massa spex-fiskar. Båda affärerna har dock massor av sällskapsfisk och en del gammel-ciklider såsom eldbukar, påfåglar osv. Herkules har mycket låga priser på tillbehör och akvarium, antagligen i särklass i hela landet. Klart värt ett besök av den anledningen.

            Kommentar

            Arbetssätt...