Plecos med L.similis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

    Plecos med L.similis?

    Haj
    Har ni någon eftarenhet av att ha malar typ gibbiceps eller svart pleco med Lamprologus similis? Jag tänker då på en 20cm pleco eller gibbi och om den går på dessa små underbara firrar?

    vad för någon annan man kan man ha med mina tanganyikor i ett 540? I karet går nu ca 13 Troffar och 13 L.Similis samt två hästnosar och 5 Labidochromis hongi. Jag gillar plecos (särskilt de svarta) och andra l-malar, typ L 163 men vet inte om de funkar med snäckisarna. Jag har redan ancistrus så det är inget jag vill ha mer av, jag har yngel överallt och det börjar bli jobbigt......

    Detr jag tänker mest på är om en stor mal går på dessa små snäcklekare och om de fungerar i det ph-värde man har i ett tanganyika-akvarium?
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus
  • Buckshot
    Användare
    • April 2002
    • 244

    #2
    Gibbiceps kan du ha.
    Min gibbiceps har ignorerat alla fiskar(utom frontosorna som han kunde jaga ibland[:0])
    Möjligen kan han råka rubba snäckskalen.
    Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

    Kommentar

    • Rosa.G
      Användare
      • January 2003
      • 15

      #3
      Jag hade en stor gibbis med mina simlis till jag upptäckte att hon försökte komma in i snäckorna, simlisarna försökte jaga bort henne men hade ingen chans mot gibbisen.
      Eva

      Kommentar

      • Jonas E
        Användare
        • February 2003
        • 2533

        #4
        ok, jag får se vad jag gör, jag skulle gärna vilja ha en snygg mal i akvariet, gibbin är ju grymt snygg och även plecon e även den snygg, särskilt när de är kolsvarta.

        Jag får se vad jag hittar för några roliga firrar i affären idag, kanske det blir en mal som förljer med hem =)

        /Jonas
        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

        Kommentar

        • Buckshot
          Användare
          • April 2002
          • 244

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Rosa.G

          Jag hade en stor gibbis med mina simlis till jag upptäckte att hon försökte komma in i snäckorna, simlisarna försökte jaga bort henne men hade ingen chans mot gibbisen.
          Där ser man,[B)] jag har bara haft ocellatus med gibbicepsen.
          Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

          Kommentar

          Arbetssätt...