Jag har fått syn på en mal som jag bara måste ha :-).
Det är en Kristallögd mal (Hemibagrus wyckii) och läser man om den på zoopet ska den vara rovgirig men även rejält agressiv.
Jag har i mitt 500 liters akvarium idag:
1 Dovii hane ca: 21 cm
2 Dovii honor den ena 15 den adra 13 cm
1 plectosomusmal
Frågan är om någon har erfarenhet av denna otroligt häftiga malen.
Skulle det vara möjligt att hålla den med mina Dovii?
Doviihanen i akvariumet nu är ruskigt dominant och agerar som en vakthund mot alla som närmar sig akvariumetoch stoppa i nya fiskar utan att ta upp honom först är helt uteslutet det vet jag. men frågan är om det skulle kunna funka ?
Jag har lek i Doviiakvariumet just nu så jag antar att jag skulle få plocka ur alla fiskar bygga om helt och hållet för att sedan stoppa i Doviina och den nya malen.
Nån som vill ha Doviiyngel säg till!
Tacksam för svar eller gissningar.Har någon haft eller har den här malen är det extra intressant.
Mvh
Danne
Det är en Kristallögd mal (Hemibagrus wyckii) och läser man om den på zoopet ska den vara rovgirig men även rejält agressiv.
Jag har i mitt 500 liters akvarium idag:
1 Dovii hane ca: 21 cm
2 Dovii honor den ena 15 den adra 13 cm
1 plectosomusmal
Frågan är om någon har erfarenhet av denna otroligt häftiga malen.
Skulle det vara möjligt att hålla den med mina Dovii?
Doviihanen i akvariumet nu är ruskigt dominant och agerar som en vakthund mot alla som närmar sig akvariumetoch stoppa i nya fiskar utan att ta upp honom först är helt uteslutet det vet jag. men frågan är om det skulle kunna funka ?
Jag har lek i Doviiakvariumet just nu så jag antar att jag skulle få plocka ur alla fiskar bygga om helt och hållet för att sedan stoppa i Doviina och den nya malen.
Nån som vill ha Doviiyngel säg till!
Tacksam för svar eller gissningar.Har någon haft eller har den här malen är det extra intressant.
Mvh
Danne
Kommentar