International 2 komp lack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AquaJove

    International 2 komp lack!

    Har idag inköpt International Perfection, högblank Extra Slitstark polyuretan båtfernissa, har läst en hel del om diskussioner här på forumet om vad man ska använda, nån polyester finns inte i sortimentet på hemsidan, men denna 2 komp. polyuretan ska både enligt mig som har plast o glasfiberutb. samt han i affären inte ge några som helst utfällningarnär den härdat, de liksom det som e finessen. den kostade dock 330 spänn, men ska klara vatten mycket bra!!! hopas på det nu, va trorni???

    Nyfiken, ska ha bakgrunden i mitt 450l som ska byggas..=)
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Kan kanske fungera, men enligt Internationals kontor i Sverige så förordade de Epiglass före Marine Polyester. Någon annan produkt sa de inte...men den fungerar kanske lika bra. Kontakta International´s Sverigekontor om du är osäker...

    De bästa råden. De senaste produkterna. Allt inom räckhåll.


    Om man tittar på produktinformationen som finns på sajten angående "Perfection" så råds man att endast använda denna produkt "ovan vattenlinjen".

    Är den du köpt verkligen ofärgad(Transparent)?

    Kommentar

    • Hasse_H
      Användare
      • April 2002
      • 1081

      #3
      Ska bli intressant att höra hur det gick efter att den färdiglackade bakgrunden sjösatts...
      Själv har jag tillsvidare övergett tanken på något annat än Epotex akvarielack tills någon överbevisar mig...har blivit visare av erfarenheten... :-)

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Jag testar gärna något annat än Epotex då jag personligen misslyckades med denna(och hur dåligt är inte det när ALLA andra lyckats).

        Kommentar

        • AquaJove

          #5
          Hmm intressant ämne kul att ni engagerar er..=) hmm, om jag säger så här, jag tror att om man med en stor gnutta noggranhet o lite tur samt tålamod så kan det nog gå utmärkt med flertalet lacker som vi hört, en del lyckas med den, vissa med nn annan, jag som haft båt i många år i familjen (träbåt) har i alla fall uppfattat internationals produkter som väldigt kvalitativa, det säger ju inte att det ska vara perfektför detta endamål, men jag hoppas det., ska dra igång hela bygget nu inom snar framtid, med de kommer ju inte i akvariet förens det e färdigbyggto de blir väl nån gång i feb, men då ska jag återkomma med info o bilder på hela projektet..=) hoppas det går vägen nu bara..

          Kommentar

          Arbetssätt...