If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det är den gula jag menar, har fått två st som båda ser likadana ut det ända som skiljer e storleken(den andra e något mindre) och att den på bilden har lite tydligare ränder, den på bilden e ca 12cm den andra ca 10cm. Tror att den största e en hane den andra vet jag ej.
Jag var själv lite inne på samma idé som Jonas men det sprack tydligen. Du har inte kollat på könsöppningarna så att du vet vilken kön det är? Tycker i alla fall att det låter som om det är två honor.
Ciklidhälsningar
Kjell
Har kollat och den enda skillnad jag ser e att den mindre av dom har något mindre könsöpnning. Anledningen till att jag tror att den större av dom e en hane är att den ständigt jagar skiten ur den andra så att den står upptryckt i ett hörn. Var ett tag lite inne på att det var 2 msobo lundo honor men dessa har väl inga ränder?
Fick dom med ett begagnat akvarium. Skall använda karet dom går i nu som yngelkar och har ingen plats för dom, om jag bara visste vad det var förnågra hade jag kunnat sälja dom ihop med resten av firrarna i det karet, men det e klart jag kan ju sälja dom som Metraclima el Greta.
Kommentar