Herichthys labridens?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
http://www.cichlidae.com/gallery/Her...labridens.html har bra information om fisken. Vet inte hur tillgänlig fisken är i sverige, skulle gissa att det är dåligt med det. www.tangledupincichlids.com kan säkert ta hem den till sverige åt dig men det är ju inte så ekonomiskt om man inte kan gå samman med några polare och beställa lite firrar. E-posta Jeff på TUIC och fråga hur vanligt det är att han har arten inne. -
http://www.cichlidae.com/gallery/Her...labridens.html har bra information om fisken. Vet inte hur tillgänlig fisken är i sverige, skulle gissa att det är dåligt med det. www.tangledupincichlids.com kan säkert ta hem den till sverige åt dig men det är ju inte så ekonomiskt om man inte kan gå samman med några polare och beställa lite firrar. E-posta Jeff på TUIC och fråga hur vanligt det är att han har arten inne.Kommentar
-
Hey!
Herichthys labridens er en veldig sjelden art i hobbyen. I norge og Sverige tror jeg ikke det er noen som har denne artene, i så fall er det bare et fåtall personer. Jeff Rapps har den ikke så ofte, men har sett at han har solgt en 25cm lang han. Og har sett at han har hatt yngel til salgs en gang før Men han får sikkert tak i, hvis du vil bestille den Lykke til med å skaffe denPrebenKommentar
-
Den verkade inte finnas med på listan men en "liknande" fanns.
herichtys sp. ‘Rio Salto’ 1.25” F1 newly collected, undescrib. sp.-similar to labridens & tamasopo.
hur mycket kostar frakten och hur skickas det?? är det många som beställer därifrån?Kommentar
-
många ... nä bara jag å jinnarparen som beställt från han till sverige hittils. han skickar fiskarna som flygfrakt till närmsta flygplats, då gäller det att du meddelat veterinär på flygplats 1 arbetsdag innan. lätt som en plätt. Frakt+tull+avgifter går på ca 6000:-
Jag å jinnarparen skall eventuellt göra en beställning i vår, så om du vill vara med (seriöst) å dela på avgifterna och beställa fisk så säg till.fish r friendKommentar
-
Inte för att göra er lessna men labridens är nog på listan över utrotningshotade arter tyvärr så då blir det nog inte så lätt att få tag på även i usa, vet an en kille i övik ska ha haft denna art så du har nog mer tur hemma i sverige om du luskar ut vem som hadde domSA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
-
Rivulatus:
Var in på zoo affären idag (bor ju i ö-vik) men fick inga tips där... hur länge sen kan det ha varit? inga tips alls på vem det kan vara?Kommentar
-
Det var ett bra tag sen jag var också ute efter dom eftersom de e så jäkla snygga men jag har för mig att killen hade skrivit en artikel i ciklidbladet eller nått (roger häggström är det en inre klocka som ringer men är inte säker vart jag fått det ifrån). Det tråkiga med denna art är att den snart är på väg att bli utrotningshotad pga. att den sydamerikanska slätterna expolateras mer än skogslandskapet synd på så fina djur att dom inte ens ska få finnas i det fria en har man tur så kan man ju få tag på dom ändå, om du vet nån som kan tyska är det ett hett tips att söka där istället typ Glaser!SA:
-
1) den är central-amerikansk.
2) Many years of experience with this species and its habitat show that in fact this species may not be in danger of extinction. I have not seen in an obvious way any decrease in its population in the last 25 years. And some of its habitats are still too remote and untouchedfish r friendKommentar
-
Har kollat med Roger och han hade haft dom, men där tog det stopp,måste försöka på något annat vis.... Alla tips emotages med glädjeKommentar
-
Har fått upp ett spår ska se vart det lederSA:
-
-
Så här är det en kille jag känner hade tydligen ett lekpar av dom, han skulle få dom att leka innan han ville släppa dom men dom var tydligen sega på att komma till skott! Om han lyckas finns det många sånna här fiskar att tillgå (yngel+grossist= vi glada) och jag skulle få jag skulle få köpa paret för det har han tydligen lovat mig för ett par år sen sa han (ibland är man lite för senil), Om nån vet några bra odlingstips om dem så är det bra om ni kan länka/skriva det här så vidarebefodrar jag infonSA:
Kommentar