Ang. bilder i forumet!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    Ang. bilder i forumet!

    Jag har ägnat den senaste timman till att kolla upp alla häftiga idéer våra grannar har för sig på http://www.diskusjonsforum.no och den första tanken som jag fick när jag såg alla rubriker såsom "3000liter Betongkar" och "5000 liter betongkar" var att jag skulle också vilja lägga upp bilder i forumet så som dom har gjort.

    jag vet att denna fråga har diskuterats här tidigare men går det inte att fixa så att vi kan få lägga in bilder i forumet? Om det går för sakta kan man inte bara acceptera att det tar lite längre stund?
    I morses var jag inne på samma sida men då en bara en kortis och kollade på bilderna från Ronnys betongkar som även uppmärksammats här på ciklid.se och även med modem tyckte jag att det inte gick så himla sakta att ladda sidorna.
    Man kan väl sätta en gräns för upplösningen.

    Detta är bara en tanke men jag är säker på att vi svenskar har precis lika god fantasi och uppfinningsrikedom som norrmännen, tyvärr känns det lite som om vi går miste om det då vi inte får visa det i forumet.
    Mvh
    Robin
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

    #2
    håller med du. har tagit upp det tidigare oxå. vet inte om nåt händer nu efter årsbytet med nya planer oså men kan ju alltid hoppas.

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

      #3
      håller med du. har tagit upp det tidigare oxå. vet inte om nåt händer nu efter årsbytet med nya planer oså men kan ju alltid hoppas.

      Kommentar

      • Danny_C
        Användare
        • April 2003
        • 334

        #4
        Har ni inte så stor webbserver kan jag sponsra med 200 mb eller nåt.
        Men det borde ni ha.
        /danne

        Kommentar

        • Danny_C
          Användare
          • April 2003
          • 334

          #5
          Har ni inte så stor webbserver kan jag sponsra med 200 mb eller nåt.
          Men det borde ni ha.
          /danne

          Kommentar

          • Bjarne Sætrang
            Användare
            • October 2003
            • 167

            #6
            Heisann!
            På Nettakvariet i Norge kan vi laste opp bilder i størrelsen max 500x500pixler og filstørrelse max 102Kb. En populær mulighet for medlemmene der. Snart blir det også en liten fototävling der. Ingen premie, men vinnerbildet på egen side med navn + heder og ære
            Mvh Bjarne
            www.aquadigital.net

            Kommentar

            • Bjarne Sætrang
              Användare
              • October 2003
              • 167

              #7
              Heisann!
              På Nettakvariet i Norge kan vi laste opp bilder i størrelsen max 500x500pixler og filstørrelse max 102Kb. En populær mulighet for medlemmene der. Snart blir det også en liten fototävling der. Ingen premie, men vinnerbildet på egen side med navn + heder og ære
              Mvh Bjarne
              www.aquadigital.net

              Kommentar

              • Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

                #8
                Visst vore det något det som Bjarne säger....
                500*500 pixlar och max 102 kb... det tar inte lång stund att ladda för ett modem...

                Den engelska www.cichlid-forum.com har även den möjligheter till att lägga upp bilder.
                Mvh
                Robin

                Kommentar

                • Robin
                  Användare
                  • January 2003
                  • 4526

                  #9
                  Visst vore det något det som Bjarne säger....
                  500*500 pixlar och max 102 kb... det tar inte lång stund att ladda för ett modem...

                  Den engelska www.cichlid-forum.com har även den möjligheter till att lägga upp bilder.
                  Mvh
                  Robin

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

                    #10
                    Som ni kan läsa i denna tråd;

                    beslutades det på det förra styrelsemötet att börja med att testa med bilder på köp och sälj. Det är alltså på gång.
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Robin
                      Användare
                      • January 2003
                      • 4526

                      #11
                      Att kunna ha bilder i köp och sälj är bra. När kan det kanske kunna gå att ha bilder i forumet? Är det någon som vågar säga nått årtal?
                      Mvh
                      Robin

                      Kommentar

                      Arbetssätt...